وزیر بهداشت از وزیر ارتباطات خواست که از جوانان اپلیکیشن نویس حوزه سلامت حمایت کند تا خدمات بخش سلامت به صورت واقعی الکترونیکی شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، وزرای بهداشت و ارتباطات در جلسه صبحانه کاری در ستاد وزارت بهداشت، درباره همکاری برای اجرایی شدن طرح تحول سلامت و رسیدن به خدمات الکترونیک حوزه سلامت به بحث و تبادل نظر نشستند.

در این جلسه دکترحسن قاضی زاده هاشمی با اظهار امیدواری از اینکه در دولت دوازدهم خدمات به صورت واقعی الکترونیکی شود، گفت: اجرایی شدن اقدامات طرح تحول سلامت با رجوع به فناوری اطلاعات میسر شده است. مثلا در مورد ثبت بیماری ها، هزینه ها، سرویس دهی، بیمه و سایر اقدامات، گام اول IT است.

وی درخصوص جمع بندی جلسه و همکاری هایی که در آینده بین وزارت بهداشت و وزارت ارتباطات صورت خواهد گرفت، گفت: با توجه به دلگرمی که از سوی وزارت ارتباطات داده شد، امیدوارم جلساتی که در سال آینده برگزار می کنیم، با سرعت بیشتری ادامه داشته و اقدامات ما در حوزه IT و خدمات الکترونیک در حوزه سلامت سامان بیشتری پیدا کند.

وزیر بهداشت اظهارداشت: از وزارت ارتباطات درخواست داریم از جوانانی که به نوشتن و ساختن اپلیکیشن ها مبادرت می ورزند، حمایت کند و آزادسازی توسط این وزارتخانه باشد، تا بازار کار و اشتغال و کسب درآمد برای آنها فراهم شود، این حمایت از سوی ما شدنی نیست و مقاومت زیادی وجود دارد و این فرصت از مردم گرفته می شود.

هاشمی در خصوص اهمیت فناوری اطلاعات در حوزه سلامت تصریح کرد: تمام دست اندرکاران حوزه سلامت براین باور هستند که محال بود طرح تحول سلامت با موفقیت روبرو شود، بدون اینکه به فناوری اطلاعات رجوع داشته باشیم و محور اقدامات را با پایه آن بنا کنیم. البته بیشترین فشار در سیستم در این بخش است.

وزیر بهداشت گفت: امیدواریم سال ۹۷ با کمک وزارت ارتباطات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، خبرهای خوبی در حوزه سلامت داشته باشیم.