غلامرضا موسوی عضو شورایعالی تهیه کنندگان درباره تدوین نظام نامه تهیه کنندگی در سینما و مواردی که در آن درنظر گرفته می شود، توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، غلامرضا موسوی عضو شورای عالی تهیه کنندگان درباره تدوین نظام نامه تهیه کنندگی در سینما که محمدمهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی در نشست خبری خود بدان اشاره کرده بود گفت: این نظام نامه در حال نگارش است و هنوز آماده نشده است.

این تهیه کننده سینما اعلام کرد: شغل تهیه کنندگی سینما در ۱۰ سال گذشته با توجه به شرایطی که بر این حرفه به خصوص در دولت های نهم و دهم مترتب شد به چهار شاخه تقسیم شد که این چهار شاخه اگرچه در اوایل دولت آقای روحانی تحت سیستم شورای عالی تهیه کنندگان سینمای ایران زیر یک چتر جمع شدند، اما باز هم هرکدام از این تشکیلات برای خود مشخصاتی شامل شرایط عضویت و فعالیت دارند که در برخی موارد با یکدیگر تفاوت هایی هم دارند.

موسوی افزود: تهیه کننده ستون تولید فیلم در سینما است که باید مسئولیت همه چیز را برعهده گیرد و احراز این پست مانند مدیر مسئول مطبوعات باید ضوابط ویژه ای داشته باشد.

این تهیه کننده توضیح داد: آقای حیدریان رییس سازمان سینمایی با استفاده از گروهی از کارشناسان در حال تبیین برنامه ای هستند تا به تعریف درستی از تهیه کنندگی برسند تا تعریف تهیه کننده در سینما مشخص و واحد شود.

وی بیان کرد: برای نگارش این نظام نامه طبیعتا از کارشناسان مختلفی در حوزه تهیه کنندگی مشورت گرفته و نظرات مختلفی ارایه شده است و جلسات همچنان ادامه دارد. در این نظام نامه نه تنها به مساله چگونگی ورود تهیه کنندگان به حوزه سینما می پردازد، بلکه مشخص می شود هرکسی که می خواهد وارد حوزه تهیه کنندگی شود چه ضوابط و مشخصات حرفه ایی باید داشته باشد.

موسوی در پایان گفت: براین اساس قرار است تفاوت تهیه کننده حرفه ای با کسی که مدعی تهیه کنندگی است و یا تفاوت تهیه کننده با مدیر تولید، تفاوت تهیه کننده با سرمایه گذار مشخص می شود.