به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از نیواطلس، موتور یادشده که توسط شرکت جنرال الکتریک طراحی وساخته شده GE۹X نام دارد و به مدت چهار ساعت مورد بررسی و آزمایش قرار گرفت تا کارکردهای آن در زمان آغاز پرواز، حرکت و فرود هواپیما به دقت کنترل شود.
قرار است این موتور بر روی نسل جدید بوئینگ مسافربری ۷۷۷X نصب شود. بخش های زیادی از این موتور با استفاده از چاپگرهای سه بعدی طراحی شده و همین امر باعث شده وزن این موتور چندان زیاد نباشد.
استفاده از سرامیک ضدحرارت یکی دیگر از ویژگی های این موتور جت است. علاوه بر این، تعداد تیغه ها یا پره های فن موتور جت این هواپیما از ۲۲ به ۱۶ مورد کاهش یافته و نتیجه همه این تلاش ها تولید موتور جتی بسیار قدرتمند ولی کم حجم وسبک به اندازه موتور جت بوئینگ ۷۳۷ است.
بازدهی این موتور جت در مقایسه با آخرین موتور جت تولیدی جنرال الکتریک یعنی GE۹۰ ده درصد بیشتر است. شرکت سازنده برای تولید موتور جت یادشده بیش از ۷۰۰ سفارش از ده ها خط هواپیمایی در جهان دریافت کرده و انتظار می رود تولید انبوه این موتورها از سال آینده میلادی آغاز شود.