سعید کرمی؛ سردبیر خبرگزاری فناوری و نوآوری در یادداشتی آورده است: امروز گرچه صفت لجام گسیختگی را به عرصه دانش و فناوری نسبت می دهند اما انسان همچنان، تعالی جو و بالاتر است. همچنان مردمان روزگار در پی روزهای بهتر و درخورتر هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، متن کامل یادداشت سعید کرمی؛ سردبیر خبرگزاری فناوری و نوآوری بدین شرح است:

 فناوری از زمان جلوتر است ۱۲ ماه یعنی ۳۶۵ روز طول می کشد تا روزگار نو شود اما فناوری هر لحظه و ساعت و روز و ماه، در حال نوآوری و خلاقیت و تازگی است پس هر روز از منظر آنکه در عرصه فناوری تلاش می کنند، نوروز است. آنقدر این نوروز فناوری پشت سر هم و بر تعداد است که دیگر مجال تبریک و شادباش گویی نمی ماند. با این همه، در این دنیایی که نوشوندگی، شتابی سرسام آور و عجیب و غریبه به خود گرفته است، نمی شود به نوآوری لحظه‌ای و روزانه دل خوش کرد زوایای خلاقیت و فناوری آنچنان دارای ابعاد و اشکال گوناگون شده است و آنچنان پیچیدگی های عجیب و غریبی پیدا کرده است که نمی شود، برای بروز و ظهور آن، لحظه و ثانیه ای، غافل شد فناوری حالا دیگر آنچنان در زندگانی مردمان جهان رسوخ کرده است که بعضا دیده نمی شود.

معمولا جزوی از زندگی شده است و عادی و معمولی به نظر می رسد مهارت انسان در دستیابی به فناوری های گوناگون انچنان بالا رفته است که سخن از چیستی و چرایی آن را دشوار تر کرده. با همه این تفاسیر، حال و روز، انسان نمی باید مورد غفلت در این تندباد فناوری و پیشرفت قرار گیرد. همه فناوری ها و اختراعات و اکتشافات و دست یافته ها و خلاقیت ها، برای آن است که انسان، زندگی بهتر و درست تری داشته باشد. لزوما، رفاه و آسایشی که از طریق فناوری دستگیر انسان می شود، تضمین کننده آنچه که اشرف مخلوقات و آدمیزاد تعالی جو در پی آن است، نخواهد بود.

انسانیت آنچیزی است که در گستره فناوری می باید که اصلا و اساس باشد این مرام، از گذشته های دور بر زندگی مردمان استوار بوده و تبحة هم داده است. در دوران طلایی علم که حاصل ظهور اسلام بود، اسناد و مدارک و شواهد اذعان می کنند که دانش و پیشرفت، در جهت افزایش کرامت انسانی تلاش کرده است و علاوه بر آنکه الام و دردهای آنان را می کاسته، به گسترش میدان دید فیزیکی و ذهنی شان نیز مدد می رسانده است.

امروز گرچه صفت لجام گسیختگی را به عرصه دانش و فناوری نسبت می دهند اما انسان همچنان، تعالی جو و بالاتر است. همچنان مردمان روزگار در پی روزهای بهتر و درخورتر هستند. استارتاپ ها صرفا برای سودجویی و درآمدزایی راه نمی افتند بلکه مبنای کار را بر رفع نیازها و کاهش مشکلات قرار داده اند. در داخل کشورمان زیست بوم کسب و کارهای نو در حال شکل گرفتن است و عصر جدیدی را برای این سرزمین پر گوهر مهیا می کند ایران اسلامی در حال نوشوندگی تاریخی است، در حال به دست آوردن نوروزی است که در آن تولید و اشتغال حال خوشی خواهند داشت و حال همه مردمان اش را به سمت شادی و امیدواری متحول خواهند کرد. فرا رسیدن سال تو و بهار دل انگیز را به همه مردم عزیز وطنم و همه فعالان عرصه فناوری و نوآوری تبریک می گویم و آرزومندم که نو روزشان پایدار و خوش اقبال باشد.