پارک "ودنخا" یکی از نمایشگاههای علمی و فناوری مسکو که پس از فروپاشی شوروی در اختیار شرکت‌های تجاری قرار گرفته بود، مجددا بازگشایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، پارک "ودنخا" یکی از بزرگترین مکان‌های فرهنگی مسکو مشهور است که به نمایش دستاوردهای علمی و فنی شوروی از جمله فناوری فضایی اختصاص داشت. سالن‌های نمایشگاه پس از فروپاشی شوروی در اختیار شرکت‌های تجاری قرار گرفت و به بازاری برای عرضه کالا و یا به عبارتی دیگر نمایشگاه دستاوردها و بازار محصولات خارجی و داخلی تبدیل شد.

در سال‌های اخیر و به دنبال تغییراتی که ولادیمیر پوتین در سیاست‌های تبلیغی دولت داد، سالن "فضانوردی" در این پارک که فروشگاه شده بود تخلیه و تعمیر گردید. امسال به مناسبت روز جهانی فضانوردی این سالن مجددا به نمایش موفقیت‌ها و دستاوردهای روسیه در فناوری فضایی اختصاص یافت و پوتین شخصا از آن بازدید کرد و دستوراتی برای هرچه باشکوه‌تر کردن این مکان را به مسئولان روسکاسموس و وزارت دفاع روسیه داد.

در سالن فضانوردی پارک ودنخا، ماکت و نمونه‌هایی در ابعاد اصلی سفینه‌ها و ماهواره‌های مختلف ساخت روسیه به نمایش گذاشته می‌شود. در محوطه ورودی این نمایشگاه یک موشک وستک قرار دارد که یوری گاگارین با این نوع موشک به مدار اطراف زمین سفر کرد و نامش به عنوان نخستین فضانورد جهان به ثبت رسید.