پروفسور علی خادم‌حسینی یکی از دانشمندان و محققان موفق در زمینه مهندسی پزشکی، زیست‌ماده و مهندسی بافت است که چند روزی است که عکس‌های وی در شهر لس‌آنجس آمریکا خودنمایی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، پروفسور علی خادم‌حسینی یکی از دانشمندان برجسته مقیم خارج از کشور است که آوازه موفقیت‌ها و شهرت او روز به روز بیشتر در گوش جهانیان می‌پیچد.

علی خادم‌حسینی متولد 8 آبان 1354( 30 اکتبر 1975) در تهران است و در تورنتوی کانادا رشد کرده است.

وی مقاطع لیسانس و فوق لیسانس خود را در دانشگاه تورنتو گذراند و سپس به موسسه فناوری ماساچوست(MIT) رفت و مدرک دکتری خود را در سال 2005 از این موسسه معتبر دریافت کرد.

وی اکنون صاحب کرسی و استاد دانشگاه "کالیفرنیا، لس‌آنجلس"(UCLA) است. او دارای مقام استادی چندگانه در مهندسی زیستی، رادیولوژی، شیمیایی و مهندسی بیومولکولی است.

وی مدیر مرکز درمانهای کم‌تهاجمی(C-MIT) و همچنین مدیر اجرایی موسسه "نانوسیستمز"(NanoSystems) کالیفرنیا است.

قبلا او پروفسور دانشکده پزشکی هاروارد، عضو هیئت علمی دانشکده علوم و فنون بهداشت و درمان دانشگاه هاروارد و MIT و موسسه "ویس"(Wyss) بود.

دکتر خادم‌حسینی همچنین یکی از دبیران مجله "ACS Nano" است. او عضو دائمی بخش تحقیقاتی NIH BTSS(مهندسی زیستی، فناوری‌ها و علوم جراحی) است.

تاکنون در بیش از 36 هزار مقاله به وی استناد شده و  به بیش از 250 سمینار دعوت شده و از سخنرانان اصلی بوده است.

خادم‌حسینی همچنین از سال 2007 تاکنون قریب به 70 جایزه و تقدیرنامه مهم علمی دریافت کرده است.

پروفسور علی خادم‌حسینی در سال‌های 2014، 2015، 2016 و 2017 از طرف موسسه معتبر رسانه‌های گروهی کانادا موسوم به "Thomson Reuters" به ​​عنوان یکی از تاثیرگذارترین ذهن‌ها در جهان انتخاب شده است.

اکنون نیز دانشگاه "کالیفرنیا لس‌آنجلس" به پاس زحمات و افتخارات بی‌شمار پروفسور خادم‌حسینی اقدام به نصب عکس وی در ایستگاه‌های اتوبوس شهر لس‌آنجلس کرده است که این کار با واکنش وی در صفحه اینستاگرامش همراه شده است.