تفاهم‌نامه همکاری میان ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه به امضاء رسید تا محصولات نانو ایرانی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه عرضه شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی برای همکاری مشترک در زمینه عرضه محصولات نانو در فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه تفاهم نامه‌ای را با این مجموعه امضا کرد. به موجب این تفاهم نامه، فروشگاه‌های زنجیره ای رفاه محصولات نانو که به تأیید ستاد معاونت علمی رسیده باشد را به مردم معرفی و عرضه خواهد کرد.
سعید سرکار، دبیر ستاد  توسعه فناوری نانو معاونت علمی در این مراسم گفت: مشکل شرکت‌های دانش‌بنیان عرضه محصول در بازار است و با توجه به ظرفیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، این همکاری مشترک منجر به رونق فروش محصولات نانو می‌شود. این حرکت گام ارزشمندی برای توسعه بازار محصولات نانو خواهد بود تا این فناوری در تمام بخش‌های زندگی مردم وارد شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر مردم امکان تشخیص کالای نانو را از کالای مشابه ندارند و با توجه به ذهنیت مثبت مردم به این فناوری، ستاد فناوری نانو معاونت علمی وظیفه دارد به عنوان یک مرجع قانونی تایید کیفیت این محصولات، عمل کند. باید تلاش کنیم که مردم به فناوری نانو بدبین نشده و شرایط را برای افزایش کشش بازار و متعاقب آن بستر مناسب برای تولید بیشتر شرکت های دانش بنیان را تامین کنیم.
به گفته ‌‌ سرکار بحث دیگر ایجاد اشتغال تخصصی یا به عبارتی بالابردن کیفیت اشتغال است. افزایش اشتغال برای قشر تحصیل‌کرده، کیفیت شغل‌های ایجاد شده را بالا می برد و اثرات سودمند  و مستقیمی در توسعه کشور خواهد داشت.
فرشید گلزاده مدیر عامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه نیز در مورد نقش این مجموعه در عرضه محصولات نانو گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه با هدف تامین زندگی سالم برای ۵ میلیون مشتری وفادار خود تلاش دارد تا محصولات مرغوب برای آنها تامین کند. بر این اساس توسعه‌ی بازار محصولات نانو در شبکه گسترده فروشگاه، ما را برای محقق شدن این هدف یاری می‌رساند. همچنین فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه به عنوان یک برند معتبر، باید اصل بودن کالا را برای مشتریان تایید کند و این همکاری مشترک نه تنها کیفیت محصول نانو را تضمین می‌کند بلکه منجر به توسعه بازار این محصولات و محافظت از فناوری‌ نانو در برابر تقلب در بازار می‌شود.
وی در ادامه افزود: «نگاه ما در این پروژه سودآوری نیست و قصد داریم بستر انتقال محصولات نانو به مردم را فراهم کنیم. همچنین در نظر داریم که با ارتقاء شرکت‌های دانش‌بنیان با محوریت ستاد  توسعه فناوری نانو معاونت علمی به توسعه کشور در رقابت‌های جهانی و ایجاد ارزش افزوده بیشتر کمک کنیم. اشتغال‌زایی، کارآفرینی، حمایت از تولید ملی، ارتقا سطح کیفیت زندگی مردم از مزیت‌هایی است که با ورود کالاهای نوین به زندگی مردم محقق می شود.»
براساس این تفاهم‌نامه ستاد  توسعه فناوری نانو معاونت علمی ، شرکت‌های دانش‌بنیان که مورد تایید هستند را به فروشگاه های زنجیره‌ای رفاه معرفی می‌کند و ضمن کنترل کیفی دوره‌ای محصولات بر قرارداد شرکت‌های دانش‌بنیان و فروشگاه زنجیره‌ای رفاه نظارت می‌کند. از طرف دیگر فروشگاه زنجیره‌ای رفاه محصولات این شرکت‌ها را در بخش مرتبط با محصولات نانو معرفی، تبلیغ و عرضه خواهد کرد.