شتاب‌دهنده فارابی به عنوان یکی از شتاب‌دهنده‌های مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس معاونت علمی، حمایت از استارتاپ‌های بورس را با امضا یک تفاهم‌نامه کلید زد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،  در مراسم اختتامیه فین‌استارز 2018 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران مدیران سازمان بورس، شرکت رایان بورس و شتابدهنده فارابی حاضر شدند تا نخستین تفاهم‌نامه بخش خصوصی و دولتی با حمایت مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس معاونت علمی در حوزه استارتاپ‌های بازار سرمایه به امضا برسد.

با امضای این تفاهم‌نامه استارتاپ‌های بازار سرمایه از این پس می‌توانند مجوز فعالیت جداگانه  دریافت کنند و همچنین دسترسی به زیرساخت‌های فنی بازار سرمایه از طریق استارتاپ فینوپا حاصل خواهد شد.

در نمایشگاه فیناستارز 2018 تفاهمنامه‌ای مابین شتابدهنده فارابی و شرکت رایان بورس منعقد شد. در این مراسم پویا کندری مدیرعامل شتابدهنده فارابی و محمد قاسمی رییس هیات مدیره شتابدهنده فارابی به نمایندگی از بخش خصوصی و
استارتاپ‌های بازار سرمایه تفاهمنامه‌ای را با شرکت رایان بورس به نمایندگی از سازمان بورس و أوراق بهادار امضا کردند.

استارتاپ‌های بازار سرمایه تاکنون چالش‌های عدیدهای در خصوص اخذ مجوز از سازمان بورس به عنوان نهاد ناظر و فعالیت رسمی و قانونی در کشور داشتند.

بر أساس این تفاهم‌نامه طرفین توافق کردند تا از طریق شرکت رایان بورس مجوزهای موقت و مورد تایید  سازمان صادر شود تا استارتاپ‌های این حوزه بتوانند در مراجعه به مراجع قانونی، سازمان‌های دولتی و شرکت‌های فعال در این حوزه  با اتکا بر این مجوزها به توسعه کسب و کار خود بپردازند.

این توافق نامه، همچنین بر همکاری در زمینه، مشاوره، انتقال و تولید فناوری؛ آموزش تخصصی منابع انسانی؛ ترویج، توسعه و فرهنگ‌سازی و حمایت از پروژه‌ها و ایده‌های متقابل جهت سرمایه‌گذاری، تاکید خواهد داشت.

هدف دیگر طرفین از تنظیم و اجرای این تفاهم نامه، ایجاد همکاری و هم‌افزایی در ارائه خدمات و اجرای پروژه‌های مشترک علمی پژوهشی و کاربردی در زمینه کسب و کارهای نوپا (استارتاپ‌های) فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بازار سرمایه خواهد بود.

موضوع این تفاهم‌نامه، نیز در زمینه همکاری ضابطه‌مند، بین شتاب‌دهنده از یک سو و رایان از سوی دیگر، جهت اجرای پروژه‌های پژوهشی – فنی، خدماتی، آموزشی و اجرایی در زمینه‌های استارت‌آپ‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بازار سرمایه و استفاده از پتانسیل‌های طرفین خواهد بود.

شتاب‌دهنده فارابی به عنوان یکی از شتاب‌دهنده‌های مورد تأیید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که زیرمجموعه مرکز شتابدهی نوآوی پارک فناوری پردیس این معاونت فعالیت دارد، به صورت تخصصی در حوزه فناوری‌های مالی بالاخص بازار سرمایه فعالیت داشته است.

امضای این تفاهم‌نامه به استارت‌آپ‌هایی که در این مرکز شتاب‌دهی حضور دارند، این فرصت را خواهد داد تا بتوانند از ارتباطات این شتاب‌دهنده با سازمان بورس و سایر نهادهای مالی به منظور پیشبرد فعالیت‌های اقتصادی خود بهره ببرند.