همزمان با سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی در غرفه‌ای آخرین نشریات و کتاب‌های منتشر شده در این حوزه را به نمایش می‌گذارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی علوم همپا با دیگر مراکز و نهادهای آموزشی و علمی، آخرین نشریات و کتاب های منتشره در حوزه علوم و فناوری های شناختی را با ایجاد غرفه ای در محل سی و یکمین نمایشگاه  بین المللی کتاب تهران به نمایش درمی آورد.

بر اساس این گزارش، در این غرفه  بیش از یکصد عنوان کتاب های منتشر شده اساتید، محققان، متخصصان و مراکز علمی در حوزه های علوم شناختی از جمله در زمینه هوش مصنوعی، آموزش و پرورش شناختی، اقتصاد شناختی، مدل سازی شناختی، فناوری های شناختی، علوم اعصاب شناختی  و روانشناسی و زبان شناسی شناختی و نیز فلسفه ذهن برای آشنایی علاقه مندان و بازدیدکنندگان معرفی می شود البته کتاب های ارائه شده در غرفه ستاد برای فروش نخواهد بود.

حمایت از چاپ کتاب توسط محققان یکی از اقداماتی است که ستاد انجام می دهد البته با توجه به ماهیت این حوزه علوم شناختی و شرایط کشور، حمایت‌های ستاد به گونه‌ای طراحی شده‌اند که علاوه بر پشتیبانی از فعالیت‌های علمی محققان در علوم و فناوری‌های شناختی، موجبات مهاجرت علمی محققان رشته‌های مربوطه نیز فراهم شود. به علاوه، حمایت از فعالیت‌های ترویجی در حوزه علوم وفناوری‌های شناختی از نظر این ستاد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. آشنا کردن آحاد جامعه با علوم وفناوری‌های شناختی و دستاوردهای علمی و عملی اصیل آن، زمینه‌ساز افزایش بکارگیری آنها و بالطبع افزایش رفاه فردی و اجتماعی و ارتقای کیفیت زندگی انسان می‌شود.

سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران قرار است روز چهارشنبه (دوازدهم اردیبهشت ) فعالیت خود را در محل مصلای امام خمینی ( ره ) آغاز کند.