با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های نو کشور نیروگاه خورشیدی شناور در آب در سدهای چاه نیمه شهرستان زهک کلنگ زنی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری که صبح امروز به منظور حضور در جمع دانشگاهیان و فناوران زابل و افتتاح پروژه‌های فناور به شهرستان زابل سفر کرده بود همراه با معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های نو کشور در آیین کلنگ‌زنی و آغاز به‌کار نیروگاه خورشیدی شناور در آب واقع در سدهای چاه نیمه شهرستان زهک.

ستاری با اشاره به اهمیت الگوسازی راه‌کارهای فناورانه برای حل چالش‌های بومی به خصوص در حوزه آب گفت: مهم‌ این است که دانش و فناوری برای تولید، طراحی و بهینه‌سازی داشته باشیم تا بتوانیم چنین نیروگاهی را طراحی کنیم و این روش پیاده‌سازی شده برای کاهش تبخیر، روشی کاملاً نو و تجاری در دنیا است.

وی افزود: اجرای طرح‌های این چنینی با کمک سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و حمایت زیرساختی مسئولان استانی، زمینه‌ساز حل مشکلات بومی و کمک به توسعه و رونق اقتصادی شود.

بر اساس این گزارش، نیروگاه خورشیدی شناور شناور در آب در سدهای چاه نیمه شهرستان زهک، با توان ۷ مگاوات با سطح پوشش ۱۴ هکتار و هزینه سرمایه گذاری 8.5 میلیون یورو ساخته خواهد شد.