سرپرست دفتر طرح های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد که بازسازی مجموعه تئاتر شهر با تعمیر و نوسازی تاسیسات مجموعه آغاز می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، مسعود معمار سرپرست دفتر طرح های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره وضعیت ادامه بازسازی مجموعه تئاتر شهر که قرار بود طی جلسه ای با مدیرکل هنرهای نمایشی مشخص شود،  گفت: جلسه ای را با مدیرکل هنرهای نمایشی برگزار کردیم که منجر به این شد تا کار تاسیسات مجموعه و نوسازی سیستم فاضلاب و لوله کشی مجموعه تئاتر شهر را نهایت از ۲ تا ۳ روز آینده شروع کنیم.

وی با اشاره به تامین اعتبار حدود ۲۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی تاسیسات مجموعه تئاتر شهر، افزود: با این کار معضل تأسیسات و لوله کشی مجموعه برطرف می شود.

معمار درباره دیگر بخش های مدنظر در فاز جدید بازسازی، اظهار کرد: قرار است وضعیت سالن چهارسو نیز مورد بررسی قرار گیرد تا طی چند روز آینده روند آکوستیک کردن سالن، تغییر صندلی ها و سیستم تهویه آن آغاز و انجام شود.

سرپرست دفتر طرح های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره وضعیت بازسازی ماشینری سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر نیز یادآور شد: بازسازی ماشینری سالن اصلی نیازمند ۳ میلیارد تومان هزینه است و ما برای این امر اوراق اسناد خزانه ۳ ساله در اختیار داریم، یعنی شرکت طرف قرارداد می تواند این اوراق را تبدیل به پول کند یا ۳ سال آینده پول خود را دریافت کند. برای بحث ماشینری سالن اصلی هم با یک شرکت دانش بنیان داخلی وارد مذاکره شده ایم.

وی در پایان درباره زمان آغاز بازسازی ماشینری سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر عنوان کرد: اوراق ما برای هزینه کردن تنها تا پایان تیرماه مهلت دارد و شرکت دانش بنیان مدنظر باید به زودی تصمیم خود را اعلام کند. اگر با این شرکت که سطح کیفی کارشان بالا است وارد کار نشویم، مجبوریم سراغ شرکت های داخلی که با کمپانی های خارجی همکاری می کنند برویم که این امر هزینه ها را بالاتر می برد.