سورنا ستاری طی سفر امروز خود به استان البرز با حضور در مراسم امضای قراردادهای انتقال دانش و فناوری تولید بذر به بخش خصوصی گفت: رونق بخش کشاورزی با ایجاد سازوکار انتقال تحقیقات مرز دانش به بخش خصوصی محقق می‌شود.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور  بیان اینکه مسیر آغاز شده توسط موسسه تحقیقات جهاد کشاورزی در توسعه دانش و فناوری بخش خصوصی،  راه صحیح و توسعه دهنده  فناوری‌های بخش کشاورزی است گفت:  موسسه تحقیقات جهاد کشاورزی جزو قدیمی‌ترین موسسات تحقیقاتی کشور است و اقدامات فوق العاده‌ای در حوزه تحقیقات انجام داده است اما انتقال فناوری به بخش خصوصی و تجاری سازی این توانمندی ها یکی از چالش‌های اساسی حوزه کشاورزی است.

 وی افزود: باید از طریق انتقال و واگذاری دانش و فناوری شکل گرفته در موسسه تحقیقاتی و انتقال آن به بخش خصوصی درآمد حاصل شده صرف گسترش تحقیقات و پژوهش های پایه آینده شود.

امضای قرادادهای انتقال فناوری بذر

با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، استاندار البرز و رییس  مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر چهار قرارداد انتقال دانش فنی با حضور نمایندگان شرکت های بخش خصوصی منعقد شد.

همچنین در ادامه این مراسم یادبودمزرعه امید و تلاش با حضور رییس سازمان تحقیقات کشاورزی و استاندار  به معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اهدا شد.

بازدید از شرکت دانش بنیان در حوزه دام

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه سفر به استان البرز، از شرکت دانش بنیان پسوک دیدن کرد. این شرکت فناور پس از موفقیت در تولید و عرضه واکسن های نیوپاسول 101، فلوپاسول و نیوپاسول 102 برای پیشگیری و کنترل دو بیماری مهم صنعت طیور یعنی نیوکاسل و آنفلوآنزا و واکسن جدید سه گانه ای بنام نیوپاسول 103 را برای اولین بار در کشور تولید کرده است.

تولید آنتی ژنهای پسوفلو و پسوکاسل که برای انجام آزمایش های تشخیصی بیماری های آنفلوآنزا و نیوکاسل به کار می روند از تولیدات شرکت دانش بنیان پسوک است.

تولید تخم مرغهای جنین دارSPF از دیگر محصولات این شرکت دانش بنیان به شمار می رود.