پارک فناوری پردیس معاونت علمی از سوی بنیاد ملی نخبگان و مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برترین پایگاه کشور در جذب ایرانیان متخصص خارج از کشور انتخاب شد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، برنامه «همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور» به‌منظور انتقال دانش، تجربه و ایده‌های فناورانه به کشور توسط مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری بیش از 67 دانشگاه، پژوهشگاه، شرکت دانش‌بنیان، پارک فناوری و مراکز رشد و نوآوری منتخب کشور در حال اجرا بوده و طی 3 سال گذشته حدود 1000 نفر از متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور در قالب این برنامه به کشور بازگشته و شروع به کار کرده‌اند.

 این برنامه در قالب حمایت از انجام دوره‌های علمی و تحقیقاتی همچون پسادکتری، فرصت مطالعاتی، استاد مدعو و معین، راه‌اندازی کسب‌ و کارهای فناورانه، اشتغال در شرکت‌های دانش‌بنیان، تعریف پروژه‌های فناوری کوتاه و بلندمدت، برگزاری سخنرانی و کارگاه‌های تخصصی به ارتباط موثر ما بین متخصص و مراکز علمی و فناوری برگزیده کشور یاری کنند.

سالانه طی فرایند ارزیابی، اقدام به رتبه‌بندی این پایگاه‌ها می‌کند. در رتبه‌بندی سال 96، پارک فناوری پردیس معاونت علمی به‌عنوان پایگاه متخصص در راه‌اندازی کسب ‌و کار و جذب ایرانیان متخصص خارج از کشور بالاتر از دیگر پایگاه‌های فعال در این حوزه قرار گرفت.

در رتبه‌بندی کلی نیز این پارک از میان 49 پایگاه، به‌عنوان ششمین پایگاه برتر کشور انتخاب شده است. هم‌اکنون تعداد 15 نفر از ایرانیان متخصص خارج از کشور در پارک فناوری پردیس معاونت علمی مستقر شده‌اند و کسب‌وکار فناورانه خود را در این پایگاه راه‌اندازی کرده‌اند.