توان متخصصان کشور در پروژه «بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست در بخش ساختمان‌« به کار برده می‌شود. در این راستا فراخوانی برای همکاری بیشتر افراد علاقمند در این حوزه منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، پروژه «اصلاح سیاست‌ها و تحول بازار برای افزایش کارایی انرژی در بخش ساختمان در جمهوری اسلامی ایران» در حال انجام است. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری صندوق تسهیلات جهانی محیط زیست، برنامه عمران ملل متحد از سال گذشته این پروژه را آغاز کرده¬اند. هدف از انجام این پروژه افزایش کارایی انرژی در ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی است.

در این راستا معاونت علمی در نظر دارد مطالعات «تعیین سطح آگاهی و تحقیقات بازار بهینه سازی انرژی در ساختمان-های مسکونی» مرتبط با پروژه را به مشاورین حقیقی متخصص در کشور واگذار کند تا از این طریق از پتانسیل و ظرفیت نیروی خلاق و نوآور استفاده شود. علاقمندان برای همکاری در این پروژه تا 19 خرداد ماه سال جاری مهلت دارند که پیشنهادات خود را جهت ارائه خدمات در این پروژه ارسال کنند.

همچنین موضوع و محور اساسی خدمات مورد نیاز تعیین میزان سطح آگاهی مردم شهر تهران درباره مصرف بهینه جریان انرژی در ساختمان و بررسی میزان عرضه و تقاضا در ساختمان های موجود و جدید با در نظر گرفتن شاخص مصرف انرژی و تدوین پیشنهادات عملیاتی برای آگاهی بخشی، ایجاد تقاضا و بازاریابی اجتماعی است.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس eeeb.ceee.isti.ir مراجعه کنند.