بسیاری از افراد دوست دارند به سرعت و بدون نیاز به استفاده از رایانه، فایل های ذخیره شده بر روی گوشی و دوربین و غیره را به یک هارد یا ابزار ذخیره سازی منتقل کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از دیجیتال ترندز، عرضه یک هارددیسک ضدضربه جدید توسط شرکت LaCie از زیرمجموعه های سی گیت این مشکل را برطرف کرده است.

این هارد تازه که کوپایلوت نام دارد با اتصال مستقیم به وسایل الکترونیک حافظه آنها را تخلیه کرده و داده های ذخیره شده بر روی آنها را بر روی خود کپی می کند.

هارد یادشده خود دارای باتری است و امکان دریافت اطلاعات کارت های حافظه اس دی را هم به طور مستقیم دارد. پورت های USB ۳ Type-C  و  Type-، نمایشگر ساده و پورت های USB-C و  Micro USB و کابل های اتصال به گوشی و دوربین از جمله ابزار جانبی این محصول است.

ظرفیت این هارد دیسک ۲۰۰۰ گیگابایت است که ۸ برابر بیشتر از هارد دیسک های ۲۵۶ گیگابایتی موجود در بازار است. قیمت این محصول هم ۳۵۰ دلار است که به طور متوسط ۵۰ دلار ارزان تر از هارددیسک های ۲۵۶ گیگابایتی عادی است.

سازگاری با شبکه های وای – فای، امکان تهیه سریع نسخه پشتیبان از اطلاعات گوشی و تبلت با استفاده از یک برنامه خاص تلفن همراه و امکان پخش مستقیم محتوای ذخیره شده روی آن بر روی تلویزیون از جمله دیگر مزایای این هارد است.