دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی گفت: محصولات و فناوری‌های راهبردی هوایی متناسب با نیازهای کشور توسعه یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص توسعه فناوری های مورد نیاز صنعت هوایی کشور، بیان کرد: توسعه محصولات و فناوری‌های راهبردی متناسب با نیازهای کشور اقدامات خوب ستاد در این چند سال اخیر بوده است که نتایج این موضوع در صنعت هوایی کاملا مشهود است.

وی افزود: در این زمینه برخی اقدامات مانند «طراحی و ساخت بالگرد 8 نفره صبا 248 (90 %)»، «هواپیمای 72 نفره با موتور توربوفن (4.5%)» و «طراحی و ساخت بالگرد سبک پیستونی سورنا (80%)» صورت گرفته است.

به گفته منطقی، همچنین «طراحی و ساخت دو نمونه  مهندسی هواپیمای دو موتوره پیستونی6 نفره فجر 33 (82.4%)» و «طراحی و ساخت رادار هوا پایه (34%)» از دیگر اقدامات موثر ستاد در حوزه توسعه محصولات و فناوری های راهبردی هوایی است.

وی همچنین تصریح کرد: از دیگر اقدامات ستاد در این بخش می توان به «تبدیل هواپیمای توپولف 154 به هواپیمای آتش‌نشان (81%)»، «توسعه و تکمیل زنجیره تأمین قطعات و زیرمجموعه‌های هوایی با تکیه بر بخش‌ خصوصی (40%)» و «طراحی و ساخت اویونیک ماژولار (شروع)» اشاره کرد.