پخش برنامه های مربوط به جام جهانی فوتبال از ۲۴ خرداد در شبکه های رادیو و تلویزیون ایران شروع می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، مدیران صداوسیما درباره برنامه های تلویزیون و رادیو برای پوشش رقابت های فوتبال جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه سخن گفتند.

علی اصغر پورمحمدی قائم مقام معاون سیما در توضیحاتی بیان کرد: امتیاز پخش بازی ها را با تلاشی طاقت فرسا به نصف قیمت خریداری کردیم تا بتوانیم علاقه مندان را از تماشای بازی ها راضی کنیم.

وی درباره گروه های پوشش دهنده بازی ها اعلام کرد: از شبکه خبر، معاونت سیاسی، رادیو و شبکه سه سیما گروه‌هایی برای پوشش مسابقات جام جهانی به روسیه اعزام می شوند.

حمید شاه‌آبادی معاون صدای رسانه ملی نیز اظهار کرد: همه رخدادهای جام جهانی و تمام برنامه‌های مربوط به آن از ۲۴ خرداد به صورت زنده در شبکه‌های رادیویی پوشش داده می شود.

به گفته وی، در برخی از موارد که هم‌زمان بازی‌های متفاوتی برگزار می‌شود و شبکه تخصصی ورزش نمی‌تواند این بازی ها را پخش کند، علاقه مندان می توانند بازی ها را از طریق شبکه اینترنتی و اپلیکیشن دومی که از روز ۲۴ خرداد راه‌اندازی می‌شود دریافت کنند.

علی فروغی مدیر شبکه سه سیما سیما نیز عنوان کرد: امسال جام جهانی ۲۰۱۸ متفاوت‌ترین رقابت ورزشی‌ای خواهد بود که تلویزیون و شبکه سه آن را پوشش خواهد داد. به همین منظور تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شده است تا مردم شاهد اتفاقات بزرگی در تلویزیون باشند.

به گفته فروغی، از شبکه سه سیما یک تیم پنج نفره در روسیه برای پوشش مسابقات حضور پیدا خواهند کرد.

وی از پخش مستندها و ویژه برنامه‌هایی با اجرای عادل فردوسی‌پور و محمدرضا احمدی از روزهای پیش از آغاز جام جهانی در این شبکه خبر داد و گفت: گزارش‌های محمدحسین میثاقی از روسیه، پخش مجموعه نماهنگ‌ها، مستندها و آثار تصویری کوتاه از شبکه سه، فضای ویژه‌ای برای مخاطبان رسانه ملی رقم خواهد زد.

احسان شیعه مدیر شبکه ورزش سیما نیز با اشاره به برنامه های این شبکه توضیح داد: پخش برخی از بازی های همزمان، ویژه برنامه «فصل داغ فوتبال»، پخش گزارش هایی از حواشی جام جهانی و دعوت از کارشناسان برای تحلیل و بررسی بازی ها از جمله برنامه های شبکه ورزش است. این شبکه از روز آغاز مسابقات تا پایان این رقابت ها هر روز برنامه هایی تحلیلی درباره بازی های اجراشده و تیم های شرکت کننده پخش می کند.

در چارچوب رقابت های فوتبال جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، تیم ایران ۲۵ خرداد در ورزشگاه «کرستوفسکی» سن‌پترزبورگ با تیم مراکش بازی خواهد کرد. این بازی ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران برگزار و از شبکه سه سیما پخش می‌شود. روز ۳۰ خرداد نیز ایران در ورزشگاه «کازان آرنا» شهر کازان، به مصاف اسپانیا می‌رود. این بازی ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران برگزار و از شبکه سه سیما پخش می‌شود. همچنین چهارم تیر تیم ملی ایران در ورزشگاه «موردویا» شهر سارانسک با تیم ملی پرتغال مواجه خواهد شد.