هشتمین فراخوان حمایت از طرح های پژوهشی حوزه شناختی با تمرکز بر مسایل شناختی فراگیر جامعه منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی برای افزایش هم افزایی پایان نامه ها و رساله های دانشجویی در راستای تحقق اهداف مصوب درحوزه علوم شناختی، هشتمین فراخوان حمایت از طرح های پژوهشی را منتشر کرد. تمرکز این فراخوان بر مسایل شناختی فراگیر جامعه است. علاقمندان از 19 خرداد تا 19 تیر ماه سال جاری فرصت ارائه درخواست خود را دارند و می توانند با مراجعه به سایت ستاد درخواست خود را ارسال کنند.

هدف از حمایت از این طرح های پژوهشی تشکیل هسته های تحقیقاتی در حوزه شناختی است. تشکیل هر هسته از طریق تعریف مجموعه ای از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری رسیدن به یک هدف مشترک و مشخص در حوزه شناختی را دنبال می کند. البته طرح پیشنهادی باید ترکیبی از حداقل دو پایان نامه باشد که جهت تحقق یک هدف تعریف شده اند. پایان نامه های تعریف شده باید در راستای یک خط پژوهشی، توسعه فناوری یا خدمات در حوزه شناختی در چارچوب اولویت های ستاد باشد و دستاورد یکپارچه ای را دنبال کند.

همچنین تاکنون هفت مرحله از فراخوان حمایت از طرحهای پژوهشی از سوی ستاد منتشر شده است که در نتیجه این فراخوان ها بیش از یکصد و 20 طرح پژوهشی و مطالعاتی در حوزه علوم و فناوریهای شناختی در مراکز علمی کشور تحت پوشش حمایت های ستاد علوم شناختی قرار گرفتند. ستاد علوم شناختی در راستای سیاست های خود می کوشد با حمایت از طرح های پژوهشی زمینه ترویج دانش علوم شناختی در سطح کشور هرچه بیشتر فراهم و انگیزه فعالیت های علمی و تحقیقاتی در حوزه های علوم و فن آوری های شناختی‌ گسترش یابد.