فیلم جدید از مجموعه فیلم‌های «انتقام‌جویان» فروش خود را در باکس آفیس جهانی به ۲ میلیارد دلار رساند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از آسوشیتدپرس، «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» که مجموعه‌ای از ابرقهرمان ها را در کنار هم گرد آورده در بازار جهانی مجموع فروشش را به ۲ میلیارد دلار رساند.

این فیلم اکنون در جایگاه چهارمین فیلم پرفروش دنیا ایستاده و در عین حال نخستین فیلم تابستانی است که چنین موفقیتی را کسب می‌کند.

محصول جدید مارول روز دوشنبه موفق شد به مرز ۲ میلیارد دلار برسد و پس از نمایشی ۴۸ روزه در سینماها این رکورد را به نام خود ثبت کند. این فیلم تا پایان دوشنبه ۲.۰۰۲ میلیارد دلار فروش کرد که از این مبلغ ۶۵۶.۱ میلیون دلار آن در بازار آمریکا و ۱.۳۴۶ میلیون دلار آن در بازار بین‌المللی بوده است.

«انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» اکنون پنجمین فیلم پرفروش همه تاریخ در آمریکا است و سومین فیلم پرفروش در بازار بین‌المللی.

از مجموع فروش این فیلم  ۳۷۰ میلیون دلار آن از بازار چین به دست آمده و عنوان سومین فیلم پرفروش غربی در این کشور را به خود اختصاص داده است.

دیگر فیلم‌های باشگاه ۲ میلیارد دلاری‌ها شامل «آواتار» با فروش ۲.۷۸۸ میلیارد دلار ساخته جیمز کامرون، «تایتانیک» با فروش ۲.۱۸۸ میلیارد دلار ساخته کامرون و «جنگ ستارگان: نیرو بیدار می‌شود» ساخته جی. جی. ‌آبرامز با فروش ۲.۰۶۸ میلیارد دلار است.

«انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» به کارگردانی برادران روسو و نویسندگی کریستوفر مارکوس و استیون مک‌فیلی محصولی از شرکت مارول کامیکس و دنباله‌ای بر فیلم‌های «انتقام‌جویان» (۲۰۱۲) و «انتقام‌جویان: عصر اولتران» (۲۰۱۵) است.

در این فیلم بیشتر بازیگران دنیای سینمایی مارول از جمله رابرت داونی جونیور، کریس همسورث، مارک رافلو، کریس ایوانز، اسکارلت جوهانسون، بندیکت کامبربچ، تام هالند، چادویک بوزمن، الیزابت اولسن، کریس پرت، زویی سالدانا و جاش برولین به ایفای نقش پرداخته‌اند.

بودجه ساخت این فیلم بیش از ۳۰۰ میلیون دلار ‌است و آن را در فهرست پرهزینه‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما قرار می‌دهد.

«انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» از ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ در ایالات متحده اکران شد و نقدهای مثبتی از منتقدان دریافت کرد. این فیلم در کمتر از دو هفته موفق به فروش یک میلیارد دلاری شد.