زاها حدید معمار مشهور هتل عجیب و غریبی را در ماکائوی چین طراحی کرده که از نظر ظاهر و مواد به کار رفته برای ساخت، نمونه ای منحصر به فرد محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،  به نقل از نیواطلس، طراحی این هتل که نشانه هایی از معماری اسلامی به خصوص در تزئینات  داخلی آن قابل مشاهده است، با اسکلت بندی خاصی صورت گرفته که منجر به ایجاد حفره هایی در بدنه اصلی نمای هتل شده است.

هتل ماکائو


هتل Morpheus بر روی پی یک ساختمان قدیمی ساخته شده که هرگز تکمیل نشد و ارتفاع آن به ۱۶۰ متر می رسد. در واقع ظاهر این هتل شبیه به دو برج است که در نقاط مختلفی به یکدیگر متصل شده اند. شرکت سازنده، این هتل را اولین اسکلت بندی مرتفع جهان که از هر گونه قید و بند شکلی رهاست، توصیف کرده است.

اسکلت بندی این هتل متشکل از ۲۵۰۰ اتصال فلزی و ۱۲۰۰ نقطه اتصال است که همگی با فلز آلومینیوم پوشانده شده اند. این نوع اسکلت بندی دست سازندگان را برای طراحی منعطف محیط داخلی این هتل بازگذاشته است.

ورودی این هتل با ۴۲ متر ارتفاع متشکل از اشکال و مفصل بندی های جذابی است که با استفاده از آسانسورهای شیشه ای تکمیل شده اند. همچنین پل های مختلفی برای دسترسی به رستوران ها، محل های انتظار، کافی شاپ ها و غیره در نظر گرفته شده اند.

این هتل با زیربنای ۱۴۷۸۶۰ متر مربع شامل ۷۷۰ اتاق مهمان، سوئیت، ویلاهای رو به آسمان و یک استخر بر روی سقف است. استفاده از آلومینیوم در طراحی این هتل جذب گرمای خورشید را به شدت کاهش داده و زیبایی کار را بیشتر کرده است. لذا استفاده از تهویه مطبوع برای خنک کردن فضاهای عمومی این هتل تنها به صورت محدود کافی است.