معاون علمی و فناوری از اعلام آمادگی این نهاد برای مشارکت در طرح‌های فناورانه در راستای رفع نیاز صنعت گفت: تلاش می‌کنیم تا مسیر ورود این طرح‌ها به بازار تجاری هموار شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در بازدید از پروژه‌های فناورانه مشترک جهاد دانشگاهی و معاونت علمی و فناوری با اشاره به آمادگی این معاونت برای حمایت از تجاری‌سازی طرح‌های فناور دانشگاهی و پژوهشگاهی گفت: معاونت علمی به طور کامل آمادگی دارد تا ضمن مشارکت در طرح‌های فناورانه که نیازی از صنعت را تأمین می‌کند، با ایجاد زیرساخت‌های لازم مسیر ورود این طرح‌ها به صنعت و بازار تجاری هموار شود.

ستاری با اشاره به طرح‌های مشترک میان معاونت علمی و فناوری و جهاد دانشگاهی گفت: معاونت علمی ریاست جمهوری حساب مشترکی با جهاد دانشگاهی دارد که پروژه ها را با سهم ۵۰ درصد برای هر یک از طرفین تامین مالی می‌کند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان افزود: خوشبختانه پس از حدود سه سال از شروع این کار مشترک، در حال حاضر پروژه‌های خوبی آماده تحویل به صنعت داریم.

ستاری، با تأکید بر عزم جدی معاونت  علمی و فناوری ریاست جمهوری برای به نتیجه رسیدن طرح‌ها و ایجاد زمینه بهره‌مندی از این دستاوردها در صنایع گفت: معاونت علمی و فناوری پشتیبانی و حمایت‌های خود از طرح‌های مشترک با جهاد دانشگاهی را به همان شکل گذشته و در بستر همکاری مشترک ادامه می‌دهد.

وی با تاکید بر این که با تزریق منابع مالی به دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها هیچ گاه نمی‌توانیم نتیجه‌بخش نیست و باید زمینه ورود این فناوری‌ها به بازار و صنعت فراهم شود، اظهار کرد: در این مسیر ما نیازمند نهادهای واسطی هستیم که در جهت تولید فناوری حرکت کنند.