واتس اپ فهرستی از تعدادی گوشی و سیستم عامل ارائه کرده و می گوید برنامه گپ مذکور دیگر بر روی این محصولات قابل اجرا نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری به نقل از اسین ایج، اگر چه ممکن است انتشار این خبر در وهله اول نگران کننده باشد، اما گوشی ها و سیستم عامل های مذکور عمدتا قدیمی و از رده خارج هستند و کمتر کسی از آنها استفاده می کند.

پشتیبانی از گوشی ها و سیستم عامل های یادشده بین سال های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ متوقف می شود و به نظر می رسد فیس بوک که مالک واتس اپ است در پس این تصمیم با دغدغه های امنیتی قرار دارد.

بر طبق این فهرست واتس اپ دیگر از گوشی های نوکیا که بر روی آنها سیستم عامل سیمبین اس ۶۰ نصب شده باشد، پشتیبانی نمی کند. این تصمیم در مورد سیستم عامل های بلاک بری و بلاک بری ۱۰ نیز صادق است. همچنین پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز فون ۸ و نسخه های قدیمی تر از آن هم متوقف شده است.

اما پشتیبانی از پلتفورم و رابط کاربری نوکیا اس ۴۰ پس از ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۸ متوقف می شود. همچنین نسخه ۲.۳.۷ سیستم عامل اندروید و نسخه های قدیمی تر این سیستم عامل از اول فوریه سال ۲۰۲۰ مورد پشتیبانی نخواهند بود و همین امر در مورد نسخه ۷ سیستم عامل آی او اس مصداق دارد.