یکی از شرکت های دانش بنیان ایرانی با تکیه بر تلاش و غیرت جوانان ایرانی و با مأموریت ارائه راه‌کار‌های بهبود سازمانی و ارتقاء سطح بهره‌وری سازمان‌ها با محوریت فناوری اطلاعات، سال ها است که قدم به عرصه بازار و تجاری سازی گذاشته است.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، مأموریت این شرکت دانش بنیان ارائه راهکار‌های بهبود سازمانی و ارتقاء سطح بهره‌وری سازمان‌ها با محوریت فناوری اطلاعات است و در حال حاضر، طیف گسترده مشتریان بخش خصوصی، دولتی و غیردولتی را در سطح کشور و در آینده، بازارهای هدف خارجیِ امکان‌پذیر را دربر می‌گیرد.

این شرکت با طراحی و تولید «سیستم‌های‌ یکپارچه اطلاعات مدیریت (RayMIS)»، «سیستم‌های‌ مدیریت‌ منابع‌سازمانی‌ بنگاه‌های‌اقتصادی(RayERPI)»، «سیستم‌های لجستیکی‌سازمان‌های‌دولتی‌با‌ رویکردERP»، «ابزار هوشمندی‌کسب‌و‌‌کار‌‌ (RayBI)، «سیستم مدیریت فرآیندهای کسب‌وکار (RayBPMS)»، «پرتال‌های سازمانی جهت ارائه خدمات الکترونیکی» و «سیستم مدیریت مستندات (RayDMS)» توانسته گام بلندی در خوداتکایی ایران بردارد و از تخصص و همیت جوانان ایرانی به خوبی بهره ببرد.

شرکت مهندسی رایورز یکی از شرکت های دانش بنیادی است که با نزدیک به سی سال سابقه، نیروهای متخصص بسیاری را در این مدت پرورش داده و توان تخصصی آن در زمینه‌های مختلف (خدمات مشاوره، تحلیل، طراحی، ساخت، پیاده‌سازی و پشتیبانی از طریق ارائه‌ راهکار‌های جامع و ...) سازمان یافته است.

پرویز رحمتی مدیرعامل و عضو هیئت مدیره این شرکت می گوید: «سازمان‌دهی با توسعه شبکه گسترده از کارشناسان متخصص، گروه‌ها و شرکت‌های دانش‌محوری که در زمینه‌هایی چون خدمات مدیریت، خدمات مشاوره مالی، مهندسی صنایع و... به فعالیت مشغول هستند، توانسته است نسبت به ارائه راهکارهای جامع به واحد‌های مختلف اقتصادی اقدام کند.»

وی می گوید: «این شرکت به عنوان سازمانی چابک، با شبکه گسترده‌ای از شعب، نمایندگی‌ها، شرکت‌های همکار تخصصی و دیگر شرکاء تجاری، راهکارهای یکپارچه، امن، کارا و با کاربری آسان خود را با تکیه بر تجارب برتر، استانداردها و فناوری روز ارائه می کند. این شرکت، کسب جایگاه برترین ارائه‌دهنده راهکارهای بهبود سازمانی مبتنی بر فاوا در بازار داخلی و برندی مطرح در بازارهای هدف خارجی مرتبط را هدف‌گذاری کرده است.»

این شرکت طی نزدیک به سه دهه فعالیت خود، مراحل نوآوری فناوری در تولید محصولات نرم‌افزاری سازمانی موردنیاز بازار داشته و تاکنون چهار نسل محصول را به بازار عرضه کرده است. رویکرد اول و دوم، مربوط به تکنولوژی‌های مورد استفاده در تولید محصولات MIS و ERP بوده است که ابتدا بر زیرساخت کاملاً بومی و دست‌ساز متکی بود. این مسیر در اواخر دهه 70 با اتخاذ رویکرد تولید محصولات مبتنی بر زیرساخت استاندارد ویندوز ادامه و سپس به محصولات وب، ارتقاء یافت.

در بخش تحقیق و توسعه این شرکت، ایده تولید خودکار نرم‌افزار بر اساس رویکرد نوین تکنولوژیک (خط تولید نرم‌افزار موسوم به Product Line) از اوایل دهه هشتاد آغاز شد. این رویکرد، با اصالت دادن به نیازهای کسب‌وکار مشتریان، تکنولوژی را در خدمت انطباق کامل با این نیازها قرار داده و به موازات آن، مدیریت هوشمند چرخه حیات از مرحله ساخت تا پیاده‌سازی و پشتیبانی در محیط مشتریان را در بر می‌گیرد.

دیگر ویژگی این رویکرد این است که جذب تکنولوژی‌های جدید (به دلیل تمهیدات استانداردی که در زیرساخت دیده شده است) به سهولت انجام می‌گیرد. در یکی دو سال اخیر، نخستین محصولات این شرکت به کمک این رویکرد، تهیه و ارائه شده است.
به موازات آن، رویکرد سیستم مدیریت فرآیندهای کسب‌وکار (BPMS) به منظور استقرار نظامات فرآیندمدار در سازمان‌ها در دستور کار قرار گرفت. این زیرساختِ استاندارد، کارپایه حل نیازهای سیستمی سازمان‌ها بر اساس نگرش فرآیندمدار بوده و ارتباط میان سامانه‌های مختلف و فرآیندهای مکانیزه شده در سازمان را نیز برقرار می‌سازد.

بدین‌ترتیب، این شرکت در حال حاضر، دارای سه نوع تکنولوژی فعال است که عبارتند از «تکنولوژی تولید محصولات کاربردی MIS و ERP»، «تکنولوژی خط تولید نرم‌افزار با رویکرد MDD ویژه تولید محصولات لجستیکی دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های بسیار بزرگ» و «تکنولوژی مدیریت نظامات فرایندمدار، ویژه مکانیزه کردن فرآیندهای اصلی دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های بزرگ و نیز اتصال سامانه‌ها و فرآیندهای موجود به یکدیگر».

شرکت مهندسی نرم‌افزار رایورز در سال 1380 اقدام به طراحی و استقرار سیستم مدیریت کیفیت بر اساس خواسته‌های استاندارد ISO – 9001-2000 Plus Tick IT کرده و پس از بررسی نتایح ممیزی توسط مؤسسه EAQA انگلیس، در زمره گروه نخست از شرکت‌های نرم‌افزار ایرانی است که موفق به دریافت این گواهینامه شد.

کیفیت محصولات تولیدی این شرکت، تضمین شده و همسان با تولیدات دیگر کشورها است. این شرکت هر سال کیفیت محصولات خود را از طریق بهبود مستمر سیستم کیفیت افزایش و توان تخصصی نیروی انسانی خود را از طریق آموزش مستمر و مناسب ارتقاء می دهد.