در چهارمین جلسه کارگروه آب ستاد توسعه فناوری آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی در سال جاری مقرر شد تا به استناد سند فناوری آب برنامه‌های با اولویت توسعه فناوری حمایت شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، چهارمین جلسه کارگروه آب ستاد توسعه فناوری آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی در دبیرخانه این ستاد برگزار شد.

در این جلسه که با هدف بررسی آخرین وضعیت چالش‌های آبی کشور و فناوری‌ها مرتبط برگزار شد، اعضاء ضمن بررسی موارد، برنامه‌های عملیاتی سال جاری را نیز مورد ارزیابی  قرار دادند و هریک از اعضا به بیان مسائل و چالش‌های پیش رو پرداخته و درنهایت تصمیماتی اتخاذ شد.

در همین راستا، مقرر شد به استناد سند فناوری آب، برنامه‌های با اولویت توسعه فناوری تهیه و با توجه به تقاضای بازار و در مشارکت با سرمایه‌گذاران و حمایت‌های ستاد توسعه فناوری آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی اجرایی شود.

همچنین مقرر شد تا هسته‌های توسعه فناوری در موضوعات نمک‌زدایی تعادل بخشی، ارتقاء بهره‌وری آب، بازچرخانی و تصفیه آب، تغییر اقلیم  و کاهش تبخیر نسبت به ارائه اولویت‌های توسعه فناوری برای مناطق مختلف کشور با لحاظ تقاضای خرید یا تقاضای بهره‌برداری از فناوری اقدام کنند.