ماهنامۀ خبری، پژوهشی، آموزشی و تحلیلی «فناوری و نوآوری» در شمارگان 34 و 35 منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛ ماهنامۀ خبری، پژوهشی، آموزشی و تحلیلی «فناوری و نوآوری» در شمارگان 34 و 35 منتشر شد.

صفحات ابتدایی این شماره با تیتر «سال حمایت از کالای ایرانی»، به بیانات مقام‌معظم‌رهبری به مناسبت آغاز سال 1397 اشاره‌ دارد.

در این بخش با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب آمده است: در سال جاری، اقتصاد و فرهنگ و مسائل گوناگون همه مطرح است لکن مسئله‌ی اصلی ما امسال هم مسئله‌ی اقتصاد و معیشت مردمی است. همه باید تلاش کنند، همه باید کار کنند و محور هم عبارت است از تولید ملی؛ یعنی اگر چنانچه تولید ملی را همه تعقیب کنند، بسیاری از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم- هم مسئل‌ی اشتغال، هم مسئله‌ی سرمایه‌‌گذاری و بقیه‌ی چیزها- حل خواهد شد.

در بخش دیگری از این ماهنامه، به سخنان رئیس‌جمهور در پیام نوروزی اشاره می‌شود. در این قسمت، رئیس‌جمهور با اشاره به موفقیت‌های کشور در سال 1396، عنوان می کند: سال جاری سال تولید ملی، اشتغال، خودکفایی و نشاط در جامعه خواهد بود.

در ادامه، به صحبت‌های اسحاق جهانگیری؛ معاون‌اول رئیس‌جمهور در بازدید از پارک فناوری پردیس با محوریت «لزوم حل مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان» اشاره می‌شود و می خوانیم: مهمترین و اصلی‌ترین فرصت و سرمایه ایران دانش و مغز جوانان تحصیلکرده کشور است.

جهانگیری می‌افزاید: سیاست‌های حمایتی از شرکت های دانش‌بنیان باید شفاف و روشن باشد؛ در اراده دولت برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تردیدی وجود ندارد.

همچنین «سهم ناچیز ایران از سبد مهاجرت نخبگانی» عنوان گفت‌وگوی اختصاصی با پرویز کرمی؛ مشاور رئیس بنیاد ملی نخبگان و دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی با محوریت مهاجرت نخبگانی است.

کرمی در این گفت‌وگو می‌گوید: آخرین و جدیدترین گزارش‌های بین‌المللی نشان می‌دهد که ایران نه تنها در ردیف 30 کشور نخست ارسال کننده و مهاجرفرست نیست بلکه تعداد مهاجران ایرانی بسیار پایین‌تر از میانگین جهانی است.

لازم به ذکر است، در ابتدای این شماره از فناوری و نوآوری، سرمقالۀ سعید کرمی؛ سردبیر مجله با تیتر مسیر سرافرازی نیز به چشم می‌خورد که بر لزوم حمایت از کالا و تولید ایرانی پرداخته است و می‌نویسد: تولیدکننده ایرانی نیازمند نوازش است و توجه. مصرف کننده ایرانی نیاز به باور هموطنان تولیدکننده به خود دارد.

موضوعاتی چون تَله‌ی تلگرام؛ تسهیل در شرایط استفاده استارت‌آپ‌ها از مزایای سربازی تخصصی؛ فراخوان دومین جشنوارۀ ملی ایران ساخت و همچنین نقش گیاهان‌دارویی در بازار اقتصادی، نیز از دیگر مواردی است که مورد توجه و بررسی این ماهنامه قرار گرفته است.