در هر فصل سال انبوهی از گجت های مختلف با امید دستیابی به سرمایه تجاری سازی و سودآوری ساخته می‌شوند. در بهار ۱۳۹۷نیز گجت‌هایی از سیستم صوتی کلاه ایمنی گرفته تا تلسکوپ هوشمند ابداع شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، در هر لحظه هزاران گجت برای جمع آوری سرمایه تجاری سازی در فضای وب معرفی می شوند. بهار امسال نیز از این قاعده مستثنی نبود. نگاهی به وب سایت های کیک استارتر یا ایندیگوگو نشان می دهد هر لحظه هزاران گجت عجیب، گاهی اوقات بی مصرف و البته پروژه های جالب ثبت می شوند. این گجت ها هر چند ساده در نهایت برای سرگرمی یا ساده تر کردن زندگی انسان ساخته و عرضه می شوند. به همین دلیل در این گزارش به برخی از پروژه های جالب برای جمع آوری سرمایه تجاری سازی نگاه می کنیم.

Girro رباتی که به شما می گوید صاف بایستید

به تازگی یک گجت متصل به بلندگوی هوشمندAlexa در وب سایت کیک استارتر عرضه شده که شبیه رباتی مینیاتوری است. این ربات به یک فرش هوشمند متصل است و به کاربر  هشدار می دهد که صاف بایستد. Giiro Bot شبیه شخصیت کارتونی مینیون است، اما در حقیقت مانند راهنمایی هوشمند به کاربر هشدار می دهد قوز کرده است.

 Giiro Mat (فرش هوشمند) بیش از ۶۰۰ حسگر دارد که می توانند ۲۵۶ سطح فشار را ردیابی و نقشه ای کاملا صحیح از وضعیت ایستادن کاربر تهیه کنند. این فرش طی زمان  وضعیت ایستادن کاربر را رصد می کند و هشدارهایی برای او ارسال می کند. همچنین ربات توزیع وزن بدن را به طور کامل نشان می دهد و توصیه هایی به کاربر می کند.

 Beeline مسیریاب مخصوص دوچرخه و موتورسیکلت

جی پی اس فناوری بسیار کارآمدی است که به کاربر اجازه می دهد به راحتی از نقطه ای به نقطه دیگر سفر کند. درهمین راستا محققان Beeline را ساخته اند که یک قطب نمای هوشمند است و به کاربر کمک می کند به راحتی به مقصد برسد. هنگامیکه این دستگاه روی دسته دوچرخه یا موتورسیکلت بسته می شود، سرنخ هایی برای مسیر یابی ارائه می کند. بی لاین به دو صورت کاربر را راهنمایی می کند. نخست راهنمایی مرحله به مرحله یا  گزینه  آزادتر که جهت کلی را به راننده نشان می دهد و به او اجازه می دهد مسیر را خود انتخاب کند.

Domo Pro سیستم صوتی مخصوص کلاه ایمنی

سیستم های صوتی کلاه ایمنی معمول نیازمند اتصال سیم است . از سوی دیگر بلندگوهای قابل حمل نیز  صدای بلندی دارند و حواس اطرافیان را پرت می کنند.  اما گوش دادن به موسیقی هنگام انجام یک فعالیت لذت بخش است. به همین دلیل شرکت Elevety Sports یک نسخه جدید و ارتقا یافته ازدستگاه صوتی Domio برای کلاه ایمنی ارائه کرده است. این دستگاه کلاه امینی را به یک سیستم صوتی تبدیل می کند.

این دستگاه روی هر گونه کلاه ایمنی  نصب می شود و با یک بند اضافی در جای خود محکم می شوند.  سیستم مذکور با کمک فناوریVibro-audio فعال می شود. به عبارت دیگر سیستم با ارتعاشات میکرو داخل کلاه ایمنی را به سیستم صوتی شخصی تبدیل می کند. این سیستم به جای انتشار صدا در فضای آزاد، پالس های ارتعاشات میکرو  را درون کلاه ایمنی منتقل می کند. این امر سبب می شود کاربر فقط صدای موسیقی را بشنود و همزمان نسبت به فضای خارج هوشیار باشد.

Runviکفی هوشمند کفش

تابه حال دستگاه های هوشمند زیادی برای دویدن ساخته شده که به دونده کمک می کند سریعتر و بهتر بدود. درهمین راستا محصول جدیدی به نام Runviساخته شده که با کمک هوش مصنوعی به یک مربی تبدیل می شود و به کاربر کمک می کند بهتر بدود. Runvi در حقیقت یک سیستم شامل کفی های هوشمند و اپلیکیشن iOS است.

هریک از کفی ها مجهز به ۳۰ حسگر فشار پیشرفته و ۲ سرعت سنج هستند تا چشم اندازی دقیق از فرم  بدنی ورزشکار هنگام دو فراهم کنند. این دستگاه به کاربر می گوید چه زمان باید وزن خود را روی پایش منتقل کند ، آیا ضربان قلبش کند شده یا آنکه هنگام دو پاشنه پایش را نخست به زمین می کوبد یاخیر.تمام این موارد به تاثیرگذاری ورزش مرتبط هستند. به هرحال اطلاعات جمع آوری شده و هوش مصنوعی آن را بررسی و بازخوردی از وضعیت دونده ارائه می کند تا شیوه ورزش او را ارتقا دهد. این بازخورد به شکل پیشنهادات صوتی از طریق هدفون برای کاربر پخش می شود.

 Geyser- سیستم حمام صحرایی!

Geyser System یک راه حل نوین برای حمام در  کمپینگ است. این سیستم در حقیقت یک  حمام قابل حمل است و سه چالش اصلی را حل می کند. نخست آنکه مقدار کمی آب مصرف می کند، فضای زیادی اشغال نمی کند و نیازمند الکتریسیته نیست. این محصول جریان آب را به دلخواه کاربر تنظیم می کند. در این سیستم یک گالن آب برای یک حمام ۷ دقیقه ای کافی است. وزن حمام قابل حمل حدود ۱۱ پوند است بنابراین می توان آن را در کوله پشتی حمل کرد.  همچنین حاوی یک پک باتری ۱۲ ولتDC است که در تمام خودروها وجود دارد.

Hinui- تلسکوپ هوشمند

این تلسکوپ هوشمند به یک اپلیکیشن متصل می شود و چشم اندازی واقعی از آسمان شب بالای سر فراهم می کند. تلسکوپ به طور اتوماتیک در موقعیتی قرار می گیرد که چشم اندازی ایده آل از صورت های فلکی، ستارگان و سیارات فراهم می کند. همچنین با کمک اپلیکیشن Hiuni دیگر لازم نیست کاربر به تلسکوپ مراجه کند. در عوض می تواند در موبایل خود چشم اندازی زنده را در اپلیکیشن برای کاربر فراهم می کند. همچنین اپلیکیشن محتویاتی آموزشی را به شکل ویدئو، تصاویر و صوت برای کاربران  ارائه می کند.