رویداد ملی اینوتک سلامت همزمان با هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس 2018) از 14 تا ۱6 تیرماه ۱۳۹۷ با هدف فرهنگ سازی و ترویج زیست بوم کارآفرینی و حمایت از تولیدات ایران ساخت حوزه سلامت، برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، رویداد ملی اینوتک سلامت رویداد مهم کارآفرینی و فناوری اختصاصی در حوزه سلامت است که با حمایت معاونت علمی برای سومین بار در کشور از تاریخ 14 تا ۱6 تیرماه ۱۳۹۷ همزمان با هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس 2018) در محل نمایشگاه‌های بوستان گفتگو برگزار خواهد شد.

هدف محوری برگزاری این رویداد کمک به توسعه و بلوغ زیست‌بوم کارآفرینی در حوزه‌ی سلامت و همچنین در معرض قرار دادن و شناساندن قطب‌های شبکه‌سازی که در خلق زیست‌بوم کارآفرینی و راه‌اندازی کسب‌وکار حوزه سلامت برای کارآفرینان موثرند گفته می‌شود.

از دیگر اهداف برگزاری این رویداد می‌توان به ارتباط مؤثر، تبادل تجربیات و گفتگوی فناوران با سیاستمداران، سرمایه‌گذاران،معاونت‌های فناوری، مراکز رشد، شتابدهنده ها، مدیران موفق در صنعت و کارآفرینی؛ کمک به بازاریابی و بازارسازی شرکت‌های دارای محصول مستقر در مراکز رشد از طریق نمایشگاه‌های جانبی و نیز حمایت‌های مادی، معنوی و آموزشی از شرکت‌های نوپا اشاره کرد.

محورهای این دوره تجهیزات پزشکی و توان‌بخشی، فرصت‌های کارآفرینی در حوزه امنیت و ایمنی غذایی، فناوری اطلاعات در سلامت است. مخاطبان آن نیز هسته‌ها و شرکت‌های فناور، تیم‌های علاقه‌مند به کارآفرینی و دارای ایده، مدیران مراکز رشد و دانشگاه‌های علوم پزشکی و پارک‌های علم و فناوری، افراد سیاست‌گذار تاثیرگذار، سازمان‌های ناظر بر تولید، شرکت‌ها و نهادهای بازارساز حوزه‌ی سلامت، سرمایه‌گذاران خطرپذیر، خیرین سرمایه‌گذار خواهند بود. 

اینوتک سلامت با برنامه‌های ویژه جانبی شامل پنل های تخصصی، کارگاه‌های تخصصی، منتورینگ تخصصی و عمومی، کوریدورهای مذاکره و نشست‌های فرصت‌یابی همراه خواهد بود. همچنین در نمایشگاه‌های جانبی این رویداد صندوق‌ها و سرمایه‌گذاران خطرپذیر، شرکت‌ها و مؤسسات تبادل‌گر فناوری، شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت، شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری و مدیریت، مراکز رشد و پارک‌های حوزه سلامت، شرکت‌های بازار از حوزه سلامت حضور دارند.

رویداد ملی اینوتک سلامت رویداد مهم کارآفرینی و فناوری اختصاصی حوزه‌ی سلامت است که برای سومین بار در کشور به همت انجمن علمی جنین‌شناسی و بیولوژی تولیدمثل، دانشگاه علوم بهزیستی و توان‌بخشی، دانشگاه علوم پزشکی ایران و با حمایت معاونت فناوری وزارت بهداشت برگزار خواهد شد.

این رویداد همراه با هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری که به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برپا می‌شود،  14 تا 17 تیرماه 97 در پارک گفتگو تهران  برگزار خواهد شد.

پارک فناوری پردیس معاونت علمی، صاحب امتیاز این نمایشگاه بوده و مرکز فن بازار ملی و مرکز شتابدهی نوآوری،  برگزارکنندگان نمایشگاه خواهند بود. معاونت علمی و شهرداری تهران (سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات) از حامیان و پشتیبان‌های دائمی نمایشگاه هستند.