در حاشیه سفر رئیس جمهور به سوئیس معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در راستای فرهنگسازی استفاده از کالای ایرانی با عینک‌های آفتابی ایران ساخت به سوئیس رفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری به نقل از ستاد خبری جشنواره ایران ساخت، در حاشیه سفر روحانی به سوئیس، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف فرهنگسازی استفاده از کالای ایران ساخت از عینک های آفتابی صاایران ساخت وزارت دفاع ایران استفاده می‌کند.

بی شک چنین حرکت‌هایی از سوی مسئولان گامی مثبت و تاثیر گذار در جهت حمایت و تبلیغ کاالی ایرانی است و بهترین راه فرهنگ‌سازی استفاده از کالای ایران ساخت استفاده از کالای باکیفیت داخلی توسط بدنه دولت و مسئولین است که سورنا ستاری آغازگر این فرهنگ است.

 از دیگر نمونه‌های خوب تبلیغ کالای ایرانی کت و شلوارهای ساخت داخل بر تن فوتبالیست ها بود.

دیپلماسی فشن همچون سایبر دیپلماسی، نقش موثری در جریان سازی و ایده پردازی خالقانه نظریه‌ها و نگرش‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دارد و می‌تواند تاثیر گذاری بیشتری در افکار عمومی نسبت به رسانه‌های سنتی قرن بیستمی و بیانیه‌های مطبوعاتی و خبری ایجاد کند.

البته نمونه ی خارجی و تبلیغاتی تر این حرکت هم قبلا توسط نخست وزیر کانادا انجام شده که مدتی با پوشیدن جوراب‌های رنگارنگ و لنگه به لنگه توجه رسانه‌ها و فضای مجازی را به خودش جلب کرده بود. بعدا مشخص شد که این جوراب های عجیب متعلق به شرکت یک پسر ۲۱ ساله مبتال به سندرم دان است و جاستین ترودو با اینکار برای کسب و کار او تبلیغ می‌کند. در واقع نخست وزیر کانادا با این حرکت چندین هدف را نشانه رفته است. هم از کسب وکار آن جوان بیمار حمایت کرده، هم فرهنگ نیکوکاری و توجه به کسب و کارهای معلولین و بیماران را تقویت کرده و هم به نوعی باعث ترویج استفاده از کالای ملی و داخلی خودشان شده است.

اگر هرکدام ازسلبریتی ها و مسئولین فقط در صفحات مجازی، استفاده از کالای ایرانی مورد استفاده شان را به نمایش بگذارند می‌تواند تحول عظیمی در حمایت و فرهنگ‌سازی استفاده از تولید داخل برای کشورایجاد کند.