بیگ کلاپر نام یک ربات ۴۵۰۰ دلاری است که برای افرادی که نیاز به حمایت بیشتر و افزایش اعتماد به نفس دارند، محصولی مناسب تلقی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری به نقل از ورج، این ربات در صورتی که شما کاری قابل توجه و ارزشمند انجام دهید و این کار را به اطلاعش برسانید، تشویقتان خواهد کرد و این کار را تا لحظه مرگ بی وقفه انجام خواهد داد.

البته این ربات در اصل برای استفاده در فروشگاه های خرده فروشی و جلب نظر صاحبان مشاغل تولید شده تا با جلب نظر مردم آنها را به خرید بیشتر تشویق کنند. اما می تواند کارکردهای دیگری هم داشته باشد.

ربات یادشده کوچک بوده و ظاهری شبیه به گوجه فرنگی دارد.طراحی این ربات توسط ماساتو تاکاهاشی در ژاپن انجام شده و نمونه اولین آن در ژانویه امسال در نمایشگاه سی ای اس آمریکا در معرض نمایش قرار گرفت.

هر یک از این ربات ها دارای یک حسگر حرکتی است که افراد نزدیک به خود را شناسایی می کند و بر اساس برنامه از قبل تعیین شده به شیوه های مختلف دست زده، موسیقی پخش می کند و ابزار احساسات می کند. یک برنامه تلفن همراه نیز برای مدیریت این ربات در نظر گرفته شده است. چشمان ربات یادشده هم به گونه ای تنظیم شده که انگار همیشه به شما زل زده است.