مرکز فن بازار ملی معاونت‌علمی «نشست بهره‌برداری از فناوری‌های داخلی حوزه سلامت و تجهیزات پزشکی» را با هدف آشنایی مدیران بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با محصولات دانش بنیان و فناوری‌های داخلی این حوزه برگزار می‌کند.

 یکی از دغدغه‌های اصلی مراکز درمانی و بیمارستان‌های کشور، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور داخلی با هدف افزایش بهره‌وری و ارائه خدمات به مراجعین است. از طرف دیگر، شرکت‌های دانش‌بنیان، واحدهای فناور عضو پارک‌ها و مراکز رشد و همچنین صنایع نوینی در کشور در این حوزه فعال هستند که فناوری‌ها، محصولات و خدماتشان می‌تواند به این هدف کمک کند.

مرکز فن بازار ملی معاونت‌علمی در نظر دارد «نشست بهره‌برداری از فناوری‌های داخلی حوزه سلامت و تجهیزات پزشکی» را با هدف آشنایی مدیران بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با محصولات دانش‌بنیان و فناوری‌های داخلی این حوزه، با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور این حوزه و جمعی از متخصصان و متولیان مراکز درمانی و بیمارستان‌های سراسر کشور برگزار کند.

رویکرد این نشست، مواجه کردن طرفین با یکدیگر و عرضه محصولات و فناوری‌ها به مدیران بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در حوزه‌های تجهیزات و ملزومات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی، تجهیزات دندانپزشکی، تجهیزات و لوازم هتلینگ بیمارستانی، لوازم مصرفی پزشکی و فناوری زیستی است.

این نشست که مرداد ماه سال جاری و با حضور شرکت‌های دانش بنیان و فناور فعال در هر یک از حوزه‌های بالا از سراسر کشور برگزار می‌شود، شامل دو بخش خواهد بود: بخش اول به ارائه محصولات و دستاوردهای شرکت‌های منتخب در قالب نمایشگاه به مدیران اختصاص دارد، و در بخش دوم نیز جلسات مذاکره اختصاصی (B2B) بین عرضه‌کنندگان و خریداران این محصولات برگزار می‌شود.

همچنین همزمان با این نشست، "دومین همایش بین‌المللی بیمارستان هوشمند و راهکارهای عملیاتی" همراه با ارائه امتیاز بازآموزی نیز برگزار خواهد شد.