وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تولید محتوا برای فضای مجازی با محور حمایت از تولیدات داخلی را راهکاری مناسب برای فرهنگسازی این موضوع دانست و گفت: برگزاری جشنواره هایی همچون «ایران ساخت» می‌تواند این مسیر را هموار کند. چرا که این رویداد اقدامی مناسب در راستای فرهنگسازی و تبلیغ کالای ایرانی است موضوعی که استمرار آن ذهن مخاطب را درگیر می‌کند تا به اهمیت مسئله پی ببرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از ستاد خبری جشنواره "ایران ساخت"، محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه کیفیت را لازمه استقبال و حمایت مصرف کنندگان از تولیدات ایران ساخت دانست و اظهار کرد: عوامل مختلف همچون کیفیت، قیمت و امنیت در اقبال مردم به سوی محصولات و تولیدات ساخت داخل تاثیرگذار است که با مدنظر قرار دادن این موارد توسط تولیدکنندگان قطعا شاهد حمایت بیشتری از سوی مصرف کنندگان می شویم.

آذری‌جهرمی در ادامه بیان کرد: این وزارتخانه نیز اقداماتی با برای حمایت از کالای ایرانی انجام شده است که می توان به بسته سیاست گذاری برای حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد که نمونه ای از اقدام عملی در این زمینه است. البته فناوران خلاق ایرانی در حوزه ارتباطات نیز در این حوزه کم نگذاشته اند و دستاوردهای خوبی تولید کرده اند که بازار خوبی نیز دارد. بنابراین با توجه به این نکته وزارتخانه از گروه های خلاق که محصولی با کیفیت در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات تولید می کنند حمایت می کند.

وی با اشاره به رشد کسب و کارهای نوپا در حوزه نرم افزار گفت: این کسب و کارها مورد حمایت مجموعه های مختلف قرار دارند که بخود مصداق حمایت از محصول ایرانی و تولید کننده خلاق و نوآور است. بنابراین با تکیه بر داشته هایمان که همین نیروی خلاق است و ظرفیت های موجود مسیر رو به رشدی پیش روی تولیدکنندگان این عرصه قرار دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات حمایت از ایران ساخت و کالای ایرانی را تکیه بر ظرفیت های داخلی دانست و ابراز کرد: بسیاری از مشکلات کشور به دست همین نیروی خلاق و توانمند حل می شود، اگر به جای تکیه بر فروش نفت به این استعدادها اعتماد کنیم مسیر همواری پیش رویمان قرار می گیرد که اقتصاد کشور را شکوفا می کند. خرید کالای با کیفیت ایرانی نیز قدمی است که مصرف کننده را در این مسیر همراه می کند.

آذری‌جهرمی تولید محتوا برای فضای مجازی با محور حمایت از تولیدات داخلی را راهکاری مناسب برای فرهنگسازی این موضوع دانست و گفت: برگزاری جشنواره هایی همچون "ایران ساخت" می تواند این مسیر را هموار کند. چرا که این رویداد اقدامی مناسب در راستای فرهنگسازی و تبلیغ کالای ایرانی است موضوعی که استمرار آن ذهن مخاطب را درگیر می کند تا به اهمیت مسئله پی ببرد.

دومین دوره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده بازار و بخش دانش آموزی به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» در دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «ایران ساخت»، 15 آبان ماه1397 است.