وزارت ارتباطات نسبت به انتشار خبری مبنی بر استقرار سرورهای نسخه های فارسی شبکه اجتماعی تلگرام از جمله هاتگرام و تلگرام طلایی، واکنش داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری پس از آنکه چند روز پیش عبدالصمد خرم آبادی معاون دادستانی کل کشور و دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اعلام کرد که تعداد ۳۰ میلیون و یکصد هزار نفر از طریق فیلترشکن های هاتگرام و تلگرام طلایی فیلتر تلگرام را دور می زنند و اینترنت بدون فیلتر این شبکه های اجتماعی را وزارت ارتباطات تامین می کند، روز گذشته سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل نیز این موضوع را عنوان کرد.

سردار جلالی گفته است: متأسفانه کمترین حمایتی از شبکه‌های داخلی نشده و سرورهای تلگرام، در اختیار هاتگرام و طلاگرام قرار گرفته است؛ در صورتی که می‌توانستند آنها را به پیام‌رسان‌های داخلی بدهند.

به گفته رئیس سازمان پدافند غیرعامل، سرورهای هاتگرام و طلاگرام در طبقه نهم ساختمان مرکز امام(ره) وزارت ارتباطات قرار دارند و شما با مراجعه به شما با مراجعه به طبقه نهم ساختمان دیتاسنتر مرکز امام خمینی(ره) می توانید ببینید سرورهایی که برای تلگرام بوده، در اختیار هاتگرام و طلاگرام قرار گرفته است، در صورتی که می توانستند آنها را به شبکه های اجتماعی بومی بدهند اما ندادند.

در این راستا روابط عمومی وزارت ارتباطات امروز با ارسال دعوتنامه ای از رسانه های خواست تا از مرکز مخابراتی امام خمینی بازدید کنند.

در این دعوتنامه آمده است که پیرو اظهارات مطرح شده در رسانه ها مبنی بر استقرار سرورهای هات گرام و تلگرام طلایی در طبقه نهم شرکت ارتباطات زیرساخت، از رسانه ها دعوت می شود برای بازدید از این مرکز امروز دوشنبه ساعت ۱۴ در ساختمان زیرساخت امام خمینی حضور یابند.