دبیر
ستاد توسعه صنایع و فناوریهای دانشبنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی
گفت: متخصصان و مهندسان ایرانی توانمندی طراحی و ساخت تاکسی هوایی را
دارند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه صنایع و فناوریهای دانشبنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص توانمندی ایران در خصوص ساخت تاکسی هوایی، بیان کرد: هواپیماهای مسافربری به دو گروه تقسیم میشوند، یک گروه از آنها هواپیمای مسافربری زیر 20 نفر و یک گروه دیگر هم هواپیمای بالای 50 نفر هستند.
وی افزود: در زمینه هواپیماهای مسافربری زیر 20 نفر، اتفاقاً خیلی از گروههای مهندسی کار میکنند. آنها قادر هستند خود طراحی کنند و هواپیما بسازند.
به گفته منطقی، ما باید بازار این هواپیماها را توسعه دهیم. در بسیاری از مواقع، مانند بحث اورژانس یا جابهجاییهای سبک، این هواپیماها میتوانند با هزینه بسیار کم فعالیت کنند.
وی همچنین تصریح کرد: در ایران محدودیتهایی در خصوص استفاده از تاکسی هوایی وجود دارد که برای رفع این مشکلات، با سازمان هواپیمایی کشوری تفاهم کردهایم. اگر این تفاهم اجرایی شود، آنها میتوانند به تعداد بیشتری پرواز کنند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه صنایع و فناوریهای دانشبنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص توانمندی ایران در خصوص ساخت تاکسی هوایی، بیان کرد: هواپیماهای مسافربری به دو گروه تقسیم میشوند، یک گروه از آنها هواپیمای مسافربری زیر 20 نفر و یک گروه دیگر هم هواپیمای بالای 50 نفر هستند.
وی افزود: در زمینه هواپیماهای مسافربری زیر 20 نفر، اتفاقاً خیلی از گروههای مهندسی کار میکنند. آنها قادر هستند خود طراحی کنند و هواپیما بسازند.
به گفته منطقی، ما باید بازار این هواپیماها را توسعه دهیم. در بسیاری از مواقع، مانند بحث اورژانس یا جابهجاییهای سبک، این هواپیماها میتوانند با هزینه بسیار کم فعالیت کنند.
وی همچنین تصریح کرد: در ایران محدودیتهایی در خصوص استفاده از تاکسی هوایی وجود دارد که برای رفع این مشکلات، با سازمان هواپیمایی کشوری تفاهم کردهایم. اگر این تفاهم اجرایی شود، آنها میتوانند به تعداد بیشتری پرواز کنند.