تحقیقاتی جدید نشان می‌دهد ابتلای مغز به نوعی انگل، تغییراتی شخصیتی از جمله خطرپذیری را در افراد به وجود می آورد. این ویژگی به کارآفرینان کمک می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از پی ای ساینس، طبق تحقیقی جدید یک پارازیت تک سلولی که وارد مغز می شود، احتمالا دلیل انگیزش کارآفرینان سراسر جهان است. استفانی جانسون از دانشگاه کلورادو در آمریکا و همکارانش این تحقیق را انجام داده اند.

این کشف نشان می دهد ابتلا به این انگل عجیب به نام Toxoplasma gondii در افراد نوعی مزیت به حساب می آید.

انگل مذکور که به وسیله گربه منتقل می شود، پس از ورود به مغز تغییرات شخصیتی مرتبط با خطرپذیری در فرد ایجاد می کند.اصولا علامت ورود انگل به بدن، ابتلا فرد به بیماری شبیه آنفلونزا ملایم است.

از سوی دیگر تحقیقات پیشین عفونت T.gondii را با خودکشی و روان رنجوری مرتبط دانسته است. درهمین راستا آخرین تحقیق در این باره نشان می دهد یکی دیگر از عوارض این انگل انگیزش برای خطرپذیری است که به فعالیت های کارآفرینان کمک می کند.

 بخشی از این مطالعه تحقیق روی  ۱۹۷ فرد حرفه ای بود که در رویدادهای تجاری کارآفرینی شرکت می کنند. این تحقیق نشان داد  اگرآنها مبتلا به T.gondii باشند ۱.۸ درصد احتمال بیشتری وجود که کسب و کار خود راراه بیندازند.

همچنین ارزیابی۱۴۹۵ دانشجوی آمریکایی نیز نشان داد، افرادی مبتلا به این انگل  ۱.۴ بار بیشتر  از دیگران در رشته بازرگانی ادامه تحصیل می دادند. علاوه بر آن ۱.۷ درصد احتمال بیشتری وجود داشت که آنها روی گرایش «مدیریت و کارآفرینی» تمرکز کنند. 

نتایج این تحقیق در ژورنال Proseeding of the Royal Society B منتشر شده است.

هرچند نتایج این تحقیق چندان قابل توجه نیست، اما محققان هنگام مطالعه آمار مربوط به ۴۲ کشور طی ۲۵ سال گذشته متوجه شدند عفونت مذکور یک نشانگر مثبت و متداوم از فعالیت کارآفرینی در آن کشورها است.