در عصر حاضر بهترین ابزار برای انتقال پیام و فرهنگسازی آن در بین مردم سینما است و فیلم‌های صد ثانیه‌ای به دلیل کوتاه و مختصر بودن به خوبی می توانند این رسالت را انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، علی قربانی دبیر دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم‌های صد ثانیه‌ای با بیان اینکه این دوره با شعار «سینمای اخلاق» برگزار می شود اظهار کرد: در عصر حاضر سینما یکی از بهترین ابزارها برای جذب مخاطب و فرهنگ سازی است و در این میان تولید فیلم های صد ثانیه ای نیز ابزاری برای رسانه های نو همچون تلفن های هوشمند محسوب می شود. پس با این ابزار می توان انتقال پیام مد نظر را راحت تر انجام داد تا شاهد گسترش پررنگ تر آن پیام در جامعه باشیم.

قربانی با بیان اینکه کوتاه و مختصر بودن این آثار باعث انتقال سریع آن به مخاطب می شود گفت: زمانی که با زبان هنر آن هم در زمانی کوتاه حرف خود را به مخاطب می زنیم به مراتب ثاتیرات بیشتری دارد که این موضوع را در فیلم های صد ثانیه ای می بینیم. پس گسترش این مسئله یکی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی به اضافه شدن بخش ویژه "ایران ساخت" در این دوره به جشنواره اشاره و ابراز کرد: دوره گذشته با حمایت ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی آثاری با محوریت موضوع فرهنگ، اخلاق و اقتصاد مقاومتی تولید شد که زیر شاخه هایی همچون کارآفرینی، تجاری سازی ایده های نو، تولید ثروت از علم، حمایت از خدمات دانش بنیان ایرانی و فرهنگ تولید کالای باکیفیت ایرانی را داشت که اثاری در سطح خوب برای این موضوعات تولید شد. 

قربانی همچنین ابراز کرد: بر این اساس در این دوره نیز برای ایجاد انگیزه بیشتر میان تولیدکنندگان بخش ویژه ای به جشنواره اضافه شد تا فیلمسازان علاوه بر شرکت در بخش اصلی در این بخش نیز شرکت کنند. داوری و جوایز بخش "ایران ساخت" جداگانه است. علاوه بر نمایش این آثار در جشنواره در شبکه های مختلف به نماییش در می آیند که خود زمینه ای برای دیده شدن بیشتر این آثار و انتقال پیام است.

وی تاثیرگذاری این آثار را در زمینه فرهنگسازی قابل توجه دانست و گفت: سینما ابزاری است که مخاطب را جذب می کند بنابراین با انتقال پیام به ارتقای فرهنگ کمک می شود از سویی هر میزان پیام کوتاه تر باشد مخاطب بیشتری را جذب می کند پس فیم های صد ثانیه ای در حال حاضر بهترین ابزار برای انتقال هر نوع پیامی محسوب می شود و چه بهتر این پیام دغدغه امروز جامعه یعنی حمایت از تولیدات داخلی باشد. 

دوازدهمین دوره از جشنواره  بین‌المللی فیلم‌های صد ثانیه‌ای در بخش ویژه خود «ایران ساخت» حمایت از تولید و مصرف کالای ایرانی را مورد توجه قرار داده است و موضوعات این بخش شامل حمایت از تولید ایرانی (ایران ساخت )، حمایت از تولید کالا و خدمت دانش‌بنیان ایرانی، فرهنگ تولید محصولات باکیفیت ایرانی، پویش ملی و حمایت مردمی از تولید کالا و خدمات دانش‌بنیان باکیفیت ایرانی، تأثیرات مخرب خرید کالاهای خارجی، واردات بی‌رویه و غیرقانونی (قاچاق کالا)، معرفی کسب‌و‌کارهای نوین و استارت‌آپ‌ها، تولید ثروت از علم و فنّاوری و معرفی اقتصاد دانش‌بنیان است. شرکت‌کنندگان علاوه بر حضور در بخش مسابقۀ ملی می‌توانند در این بخش نیز شرکت کنند. داوری در این بخش جداگانه انجام می شود و جوایز بخش ویژه مجزا است. 

این جشنواره به همت حوزه هنری و با حمایت ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی 8 تا 10 اسفندماه 97 برگزار می شود.