اپلیکیشن «ایران ساخت» توسط ستاد توسعه فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی با هدف جریان‌سازی و تولید محتوا برای حمایت از کالاها و خدمات دانش بنیان ایران ساخت تولید و منتشر شد.

به نقل از سایت جشنواره ایران ساخت، این اپلیکیشن برای گسترش فرهنگ استفاده از کالا و خدمات ایران ساخت طراحی و تولید شده است. آخرین اخبار جشنواره ملی، فرهنگی و هنری "ایران ساخت"در این اپلیکیشن اطلاع رسانی می شود. همچنین اپلیکیشن نمایشگاهی دائمی جهت معرفی و عرضه شرکت های دانش بنیان است که بخش ویژه آن محسوب شده و  بستری تعاملی برای شرکت‌های دانش بنیان با یکدیگر فراهم کرده است.

بر اساس این گزارش، اپلیکیشن "ایران ساخت" بخشی را نیز برای بحث و تبادل نظر مصرف کنندگان و تولید کنندگان ایرانی در نظر گرفته است که از این طریق مصرف کنندگان می‌توانند پیشنهادات، انتقادات و تجربیات خود را با تولید کنندگان در میان بگذارند. همچنین این بستر امکان گروه بندی‌های مختلف برای کالا‌های ایرانی توسط صاحبان کالا را فراهم کرده تا کاربران بتوانند آن‌ها را مشاهده و نظرات خود را راجع به کالا‌های مطرح شده به اشتراک بگذارند.

همچنین امکان برگزاری مسابقات دوره‌ای برای به چالش کشیدن کاربران و ترغیب آن‌ها برای استفاده از کالای ایرانی در این نرم افزار وجود دارد.

دومین جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده بازار و بخش دانش آموزی به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» در دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «ایران ساخت»، 15 آبان ماه1397 است.

 علاقمندان می توانند برای اطلاع و نصب اپلیکیشن در اندروید، ios ، مایکت و بازار به آدرس اینترنتی  http://iransakht.isti.ir/index.aspx?siteid=95&fkeyid=&siteid=95&fkeyid=&siteid=95&pageid=17741   مراجعه کنند.