به اعتقاد معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، جوانان تحصیلکرده و خلاق مهمترین سرمایه برای زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری کشور به شمار می روند و ایننسل توانمند با توسعه شرکت‌های خلاق خود تحولی جدی در کار آفرینی کشور ایجاد می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در بازدید از استارت آپ های حاضر در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی الکامپ گفت: فضای این نمایشگاه با جوانانی که موفقیت را در کارآفرینی یافتند و متکی به استخدام دولتی نیستند شور و نشاط ویژه پیدا کرده است این افراد ضمن آنکه کارآفرینی و ایجاد اشتغال می کنند به تولید ارزش افزوده و سرمایه برای اقتصاد کشور نیز اهتمامی جدی دارند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه کارآفرینان جوان فعال در استارتاپ ها ارزشمندترین سرمایه برای زیست بوم کار آفرینی و نوآوری هستند گفت: این افراد جدید کارآفرینی ایران را شکل می‌دهند وبا نوآوری و خلاقیتی که دارند تحولی جدید در اقتصاد کشور و عرصه کارآفرینی ایجاد می کنند.

 وی با بیان اینکه تعدادی از این شرکت‌های استارتاپی موفق شدند به درآمدهای بالا دست پیدا کنند و در جمع استارتاپ های میلیاردی قرار بگیرند افزود: نسل جدید کارآفرینی ایران را شکل می‌دهند و با درآمد های چند هزار میلیاردی تحول جدی را در نگرش نسبت به اقتصاد دانش بنیان و جایگاه نوآوری در کسب و کارها شکل دادند.

وی افزود: شرکت‌ها که تعدادی از آنها توانستند رکوردهای بالای ۴۰۰۰ و ۵۰۰۰ میلیارد تومان فروش را جابه‌جا کنند نسل آینده کارآفرینی کشور را شکل می‌دهند و ضمن تحولی جدی کشور را یک قدم به سوی اقتصاد دانش‌بنیان نزدیک‌تر خواهند کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به حمایت جدی از  کسب و کارهای خلاق در سال جاری گفت:  بخشی از تسهیلاتی که شرکت‌های دانش‌بنیان دریافت می‌کنند به شرکت‌های خلاق نیز اختصاص خواهد یافت.

ستاری حمایت از شتاب دهنده ها را یکی از پایه های جدی توسعه این کسب و کارها دانست و افزود: اکنون بیش از ۴۰ شتابدهنده حوزه کسب و کارهای خلاق فعال هستند که قطعاً با حمایت هایی که صورت می گیرد این تعداد توسعه می یابند همچنین در شهرهای مختلف برنامه‌های شتابدهی دنبال می شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه های متعددی به این برنامه شتابدهی ملحق شدند،  ابراز کرد: خوشبختانه محیط دانشگاه  برای حمایت و توسعه کسب و کارهای خلاق به مرور در حال آماده شدن است و رویکرد دانشگاه ها در حال جهت گیری است که از جوانان برای توسعه کسب و کارهای خلاق حمایت کند  و به این صورت مشکلات کشور به دست آنان حل شود.

بازدید از الکام استارز

الکام استارز در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی الکامپ،  با حضور سه گروه استارتاپ‌ها، در مرحله اقدامات اولیه برای تجاری‌سازی و همچنین دارندگان ایده و استارتاپ‌های بزرگ برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، نمایشگاه بین‌المللی الکامپ بزرگترین رویداد تجاری در عرصه تولید و عرضه محصولات و خدمات صنایع الکترونیک و کامپیوتر کشور همه ساله با حضور فعالان دست اندرکاران این حوزه و مخاطبان آنها در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ 6 تا 9 مردادماه سال جاری در نمایشگاه بین‌المللی تهران با حضور استارتاپ‌های این حوزه برگزار می‌شود.