قرار است برجی در منطقه «ساوث بنک» ملبورن ساخته شود. این برج در فضایی به مساحت ۶۰۶۱ متر مربع و با بودجه احتمالی ۱.۴۷ میلیارد دلار ساخته می شود که در همین راستا ۶ طرح انتخاب شده‌اند.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از نیواطلس، برخی از بزرگترین شرکت های معماری جهان طرحی نوین برای برجی در ملبورن استرالیا طراحی کرده اند. این طرح ها از یک سازه پیچ و تاب دار گرفته تا ابرهای درخشان توجه بسیاری از کارشناسان را به خود جلب کرده اند. این طرح ها برای ساخت یک برج در زمینی به مساحت ۶۰۶۱ متر مربع ارائه شده اند. شرکت Beulah International  این زمین را در منطقهSouthbank خریده است. هزینه ساخت این پروژه حدود ۱.۴۷ میلیارد دلار خواهد بود. در اینجا ۶ طرح برای ساخت در منطقه Southbankمعرفی شده اند. این طرح ها در حقیقت نمایی از بلندترین برج جدید استرالیا خواهند بود.

طرح  درخت شهری

شرکت های MAD و Elanberg Fraser یک آسمانخراش به نام درخت شهری طراحی کرده اند که ارتفاع آن به ۳۶۰ متر می رسد. همچنین مسیری برای عابران فراهم شده تا به دهکده ای کوهستانی روی سقف سازه بروند. در این دهکده زمین بازی، آثار هنری و آب نما هم وجود دارد. بقیه برج به فضاهای اداری و مسکونی تعلق دارد. بالای این برج پلتفرمی به نام «ابر» وجود دارد کهامکانات عمومی هتل را در خود جای می دهد و ظاهر آن با کمک چراغ های ال ای دی تغییر می کند.

ستون سبز

شرکت های UNStudi و Cox Arcitecture دو برج پیچ و تاب دار طراحی کرده اند که نمایی شیشه ای و بالکن هایی مملو از گیاهان سبز در آن وجود دارد. برج بلندتر مسکونی است و ارتفاع آن ۳۵۶.۲ متر می رسد. همچنین مسیری برای دسترسی عابران به یک باغ گیاهشناسی روی سقف آن فراهم شده است. برج کوچکتر با ارتفاع ۲۵۲.۲ متر ساخته می شود و در آن واحدهای تجاری و هتل وجود خواهند داشت.

طرحی با سالن اجتماعات ۳ هزار نفری

شرکت های Lanescraper و Fender Katsalidis  طرحی حاوی یک سالن اجتماعات با ظرفیت ۳ هزار نفر و همچنین یک مرکز گردهمایی برای بی ام دبلیو طراحی کرده اند که چهار طبقه را به خود اختصاص می دهد. ارتفاع این سازه ۳۵۹.۶ متر خواهد بود و در آن فضاهای خرده فروشی و فرهنگی مانند کتابخانه و کافه درنظر گرفته شده است.

طرحی با پنت هاوس روی سقف

شرکت های Beulah Propeller City و Architectus طرحی ارائه کرده اند که شامل ۴ بخش اصلی یک پودیوم عمومی، فضای اداری، هتل و آپارتمان های مسکونی است. ارتفاع برج طراحی شده به ۳۳۵ متر می رسد و روی سقف آن یک پنت هاوس ساخته می شود.

شهر عمودی

شرکت MVRDV  و  Stack برجی با فضاهای  متصل به هم طراحی کرده اند که شامل پارک ها، مغازه های خرده فروشی، مناطق مسکونی، هتل و  فضایی است که «پنجره زیر آبی شهر» نامیده می شود. این طرح در حقیقت یک شهر عمودی است. ارتفاع سازه به ۳۵۹ متر می رسد و روی آن یک باغ ساخته می شود.

طرحی با الهام از بازارهای قدیمی

شرکت OMA و Conrad Gargett طرحی رنگارنگ ارائه کرده اند که در طبقه اول آن یک فروشگاه با الهام از بازارهای قدیمی ساخته می شود. همچنین در این ساختمان عناصر فرهنگی، تجاری، آموزشی و اجتماعی به کار برده می شود.  بخش های بالایی برج به فضاهای اداری، هتل و مسکونی اختصاص دارند.