مدرسه فشن اینورس (INVERSE Fashion School) در راستای اهداف ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی رسماً در تهران افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، مدرسه فشن همزمان با دهمین سالگرد فعالیت مدرسه اینورس با هدف تغییر در اکوسیستم آموزش حرفه‌ای و با تمرکز بر روی تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی تخصصی و ایجاد یک جریان جدید افتتاح شد.

فعالیت INVERSE Fashion School صرفاً آموزشی نیست و آموزش تنها بخش کوچکی از آن را شامل می‌شود به‌طوری که در این مجموعه جدید، بخشی از فضا به آموزش، بخشی به تولید و بخشی دیگر به گالری جهت فروش آثار اختصاص خواهد یافت. همان‌طور که گفته شد از مهم‌ترین اهداف این مجموعه، ایجاد مجموعه برندهایی در زمینه طراحی و تولید پوشاک، زیورآلات، اکسسوری و کفش و ارائه آن با بالاترین کیفیت ممکن به بازار است.

در این مجموعه، آموزش‌ها به دو شکل صورت می‌گیرد که حالت اول آن شامل دوره‌های مستقل است که مدت‌زمان آن معمولاً بین 2 تا 4 ماه است و در حالت دوم، برگزاری رشته‌های آموزشی است که معمولاً یک سال به طول می‌انجامد و 12 عنوان درسی در آن گنجانده‌شده است و افراد صرفاً با مصاحبه قبلی در این رشته‌ها پذیرفته می‌شوند و در نهایت افرادی که در رشته‌های آموزشی شرکت می‌کنند، با همراهی مجموعه و دیدن آموزش‌هایی در زمینه برندینگ، شروع به تولید خواهند کرد.

این مجموعه مجهز به واحد آموزش، واحد تولید و واحد فروش محصول است و کارگاه‌های چاپ دستی، چاپ دیجیتال، الگو، خیاطی، نرم‌افزارهای مرتبط و همچنین گالری این مجموعه از 6 مرداد 97 شروع به کار کرده‌اند. مدرسه فشن کار خود را با برگزاری سه کارگاه آموزشی در هفته دوم مردادماه شروع می‌کند و تا پایان پاییز 97، حداقل 30 عنوان تخصصی را پوشش خواهد داد. به گفته علیرضا اردوبادی، این مجموعه در نظر دارد تا پلی بین طراحان پارچه، طراحان لباس و خیاطی به‌وجود بیاورد.


موضوعاتی که به‌اشتباه در دانشگاه‌ها جدا از هم تدریس می‌شوند و این موضوع باعث شده تا این 3 صنف (طراحی پارچه، طراحی لباس و خیاطی) از کار یکدیگر اطلاعات فنی لازم را نداشته باشند و در نتیجه نتوانند تولیداتی در رده محصولات با کیفیت و استاندارد روز دنیا انجام دهند. از طرفی دیگر بسیاری از طراحان مد و لباس، اطلاعات کامل و آموزش‌هایی حرفه‌ای در زمینه برندینگ، پرسنال برندینگ و بازاریابی ندیده‌اند، به همین دلیل بسیاری از محصولاتی که تولید می‌کنند، صرفاً به صورت مقطعی به فروش می‌رسد و عملاً نمی‌توانند برندهایی پایدار و ماندگار با مشتریان وفادار بسازند.


نکته قابل‌توجه و متمایز در مدرسه فشن که باید به آن اشاره شود معیارهای مهم و استانداردهای بالایی است که برای انتخاب مدرسین و روش تدریس آنان در نظر گرفته می‌شود که علاوه بر تسلط کامل به مباحث، نیازمند تجربه کاری حرفه‌ای با استانداردهای اینورس می‌باشد. گفتنی است علاقه‌مندان از هفته‌های آینده می‌توانند برای مشاوره حضوری رایگان و آشنایی با روش تدریس مدرسین در جلسات معارفه که برای هر کلاس مستقلاً برگزار می‌شود، شرکت کنند.


مدرسه اینورس در راستای اهداف ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی فعالیت می‌کند. این مدرسه در راستای اهداف و ارزش‌های خود، تاکنون قدم‌های بزرگی در راستای تولیدات ملی و کارآفرینی در زمینه‌های مختلف هنر برداشته است و تأسیس این مدرسه به عنوان نخستین مدرسه حرفه‌ای فشن در ایران می‌تواند نقطه‌ای مهم و تغییردهنده در این راستا باشد.