با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ مشاوره‌های لازم در حوزه کسب‌وکار و تحلیل ریسک در قالب پیشخوان‌های مشاوره تخصصی، به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌شود.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان معاونت علمی،  به‌منظور برنامه‌ریزی استراتژیک و توسعه کسب‌وکار شرکت‌های دانش‌بنیان، اقدام به راه‌اندازی پیشخوان مشاوره در 18 سرفصل با استفاده از مشاورین خبره کرده است.

راه‌اندازی هر کسب‌وکار جدید، نیازمند تهیه طرح کسب‌وکار (Business Plan) جامعی است، که اموری مانند مدل کسب‌وکار (Business Model)، تخصیص منابع، تمرکز بر روی نقاط کلیدی موفقیت، کسب آمادگی برای برخورد با تهدیدها و بهره‌برداری از فرصت‌ها را موردبررسی قرار دهد.

طرح کسب‌وکار درواقع راهنمای مسیر تجاری‌سازی و بیان‌کننده نقاط ضعف و قوت طرح است. علاوه بر این می‌توان از طرح کسب‌وکار به‌عنوان ابزاری ارتباطی برای انتقال اطلاعات به طیف وسیعی از افراد مانند سرمایه‌گذاران، شرکای تجاری آینده، کارکنان و مدیران نیز استفاده کرد.

بر اساس این گزارش، شرکت‌های دارایی تأییدیه دانش‌بنیان از طرف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می‌توانند به‌صورت رایگان از خدمات مشاوره صادرات بهره‌مند شوند. سقف استفاده رایگان از خدمات پیشخوان مشاوره، برای هر حوزه2 جلسه مشاوره در ماه است.

عنوان سرفصل‌ها

ارجاع کار و معاملات دولتی (مناقصات)، استراتژی و توسعه کسب‌وکار، بازاریابی و فروش، تأمین مالی و سرمایه پذیری حقوقی، گمرک و واردات، مالیاتی و مدیریت و ساختار سازمانی، منابع انسانی و آسیب‌شناسی، همچنین بیمه تأمین اجتماعی از عناوین سرفصل‌های پیشخوان مشاوره کسب‌وکار هستند که می‌توان به آن اشاره کرد.

تحقیقات بازار، استقرار در مراکز رشد و پارک‌ها، مشاوره استقرار در فضاهای صنعتی و نیمه‌صنعتی استان تهران، مشاوره ورود به بورس و فرا بورس، مشاوره قیمت‌گذاری محصول و طراحی صنعتی و بسته‌بندی محصولات، همچنین پیشخوان مشاوره توسعه فنی محصولات در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و مشاوره مالکیت فکری از دیگر عنوان‌های این پیشخوان به شمار می‌روند که می‌توان به آن اشاره کرد.