رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم با بیان اینکه در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی قم از آخرین تکنیک‌های روز دنیا بهره‌ می‌برد، عنوان کرد: علی رغم وجود تحریم ها و مسائل اقتصادی که گریبان‌گیر کشور است، هیچگونه افزایش تعرفه درمان ناباروری در مرکز جهاددانشگاهی قم اعمال نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، دکتر محمد حیدری با حضور در برنامه گفتگوی خبری شبکه قم به مناسبت سی و هشتمین سالروز تاسیس جهاددانشگاهی، به دستاوردها و فعالیت‌های جهاددانشگاهی اشاره کرد و گفت: جهاددانشگاهی یک نهاد عمومی غیردولتی و از رویش های انقلاب اسلامی است که با هدف پرکردن خلأ میان دانشگاه، صنعت و بازار، حلقه واسط بین دانش اندوخته دانشگاه‌ها و بازار شد.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در سه بخش فرهنگی، آموزشی و پژوهشی آغاز به کار کرد، ادامه داد: در 15 سال اخیر ماموریت دیگری نیز به جهاددانشگاهی محول شد و آن تجاری سازی اندوخته های علمی دانشگاه ها بود و در این راستا سازمان تجاری سازی تاسیس و اشتغال فارغ‌التحصیلان مورد پیگیری قرار گرفت.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم در خصوص فعالیت های آموزشی واحد استان قم عنوان کرد: محوریت فعالیت های آموزشی بر آموزش های کوتاه مدت و مهارتی تکیه دارد؛ در این راستا صدها دوره در رشته های فنی و مهندسی، علوم پزشکی، کشاورزی، علوم انسانی، زبان و هنر تعریف شده و ارائه می شود که گواهی حضور در این دوره ها معتبر و بعضا قابل ترجمه و ارائه در کشورهای دیگر است.

حیدری در ادامه با بیان اینکه خاستگاه جهاددانشگاهی، دانشگاه بوده است، بیان کرد: جهاددانشگاهی قم امروز در کلیه دانشگاه های دولتی استان شعبه‌ فعال دارد و 1400 دانشجو در شعب جهاددانشگاهی قم فعالیت می‌کنند. 

وی به فعالیت مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان قم اشاره و اظهار کرد: جهاددانشگاهی ایران را جزء 10 کشور برتر در حوزه سلول های بنیادی قرار داده است و این دانش برای درمان ناباروری توسعه پیدا کرد؛ ناباروری را باید یک آسیب اجتماعی دید که گاهی حتی سبب فروپاشی خانواده ها می‌شود. تا پیش از اینکه جهاددانشگاهی به این حوزه ورود کند بسیاری برای درمان به خارج از کشور می رفتند که علاوه بر خروج ارز، خانواده ها را دستخوش مسائل فرهنگی نیز می‌کرد.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم اضافه کرد: قم از اولین استان هایی بود که فعالیت در حوزه درمان ناباروری را آغاز کرد؛ امروز درمان ناباروری با بهره‌گیری از آخرین تکنیک‌های روز دنیا در این مرکز انجام می‌شود.

عدم افزایش تعرفه های درمان ناباروری در مرکز جهاددانشگاهی قم

وی با بیان اینکه علی رغم گرانی‌ها و مسائل اقتصادی در کشور، سعی شده تعرفه‌های درمان ناباروری در مرکز جهاددانشگاهی قم حفظ شود و افزایش محسوسی نداشته باشد، اظهار کرد: 40درصد بیماران این مرکز از سایر استانها هستند و 8درصد نیز از سایر کشورها، بیشتر کشورهای حوزه خلیج فارس هستند، البته بیمارانی از آمریکای شمالی و اروپا هم به این مرکز مراجعه می کنند.

حیدری اضافه کرد: این اقبال به مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی قم از سایر کشورها علاوه بر عواملی نظیر هزینه بر بودن درمان در کشورهای توسعه یافته و نبود تکنیک و تکنولوژی در برخی کشورهای حوزه خلیج فارس، وثوق و اطمینان به مرکز قم است؛ از آنجا که درمان ناباروری یک پروسه پرهزینه و زمان بر است، زوجینی که برای درمان اقدام می کنند مطالعه وسیع و عمیقی انجام می دهند و از آنجا که میزان موفقیت مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی قم در فصل هایی بالاتر از میانگین جهانی است، توسط بیماران انتخاب می شود.