رابرت ردفورد بازیگر معروف هالیوود در سن ۸۱ سالگی برای همیشه از دنیای بازیگری خداحافظی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری به نقل از یورونیوز، رابرت ردفورد در جدیدترین گفتگوی خود با مجله هفتگی اینترتیمنت خداحافظی همیشگی خود با دنیای بازیگری را اعلام کرد. وی پیش‌تر در سال ۲۰۱۶ گفته بود بعد از اکران ۲ فیلم آخر خود با عناوین «روح‌های ما در شب» و «پیرمرد مسلح» بازیگری را کنار می‌گذارد.

وی دلیل اصلی این اقدام خود را خستگی از بازیگری عنوان کرد و دلیل دوم این کار را جذابیت نداشتن بازیگری دانست البته وی همچنان در قامت کارگردان و تهیه کننده در عرصه سینما فعالیت خواهد داشت.

این بازیگر هالیوود در گفتگوی خود، تصریح کرد: هرگز نمی‌گویم هرگز، اما به خوبی می‌توانم آن را درباره بازیگری‌ام بگویم و حتما خودم را بازنشسته خواهم کرد زیرا از ۲۱ سالگی بازیگری کرده ام و دیگر کافی است. چرا نباید با یک اتفاق خوب و خوشایند از این حرفه بیرون بیایم؟

از معروف‌ترین و پرفروش ترین فیلم‌های ردفورد در دهه‌های گذشته می‌توان فیلم‌های «همه مردان رییس جمهور»، «رودخانه ای از میان ما می گذرد» و «هاوانا» را نام برد.

ردفورد همچنین بنیانگذار موسسه ساندنس است که نقشی اساسی در شناسایی و پرورش استعدادهای بازیگری داشته است.

این بازیگر سینما در طول ۶ دهه فعالیت موفق به دریافت اسکار در زمینه بازیگری نشد اما در سال ۲۰۰۱ آکادمی صنعت و علوم سینمایی به او یک اسکار افتخاری اهدا کرد.

اما در قامت کارگردانی، ردفورد در سال ۱۹۸۰ برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی برای فیلم «مردم معمولی» شد. او همچنین برنده جوایز دیگری چون گلدن گلوب و بفتا نیز شده است.