معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: مهمترین لازمه تحول اقتصادی استان کسب و کارهای جدید و خلاق است و  برای توسعه فرهنگ کارآفرینی جدید، طرح‌های فناور و محوری استان حمایت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،  در بازدید از مرکز نوآوری و انبوه سازی فناوری پارک علم و فناوری کرمانشاه با اشاره به ضرورت ایجاد محیط مساعد کارآفرینی برای استفاده از ظرفیت های بومی نیروی انسانی خلاق استان گفت: آینده اقتصاد دانش بنیان  با تغییر رویکرد حمایت از کسب و کارها رقم می‌خورد. شیوه حمایت از این شرکت ها وام نیست بلکه باید محیط مناسب برای نوآوری جوانان خلاق تحصیلکرده بومی فراهم شود.

وی افزود: اتفاقات جدیدی در استان کرمانشاه در حوزه اقتصاد دانش بنیان محقق شده است. شرکت  های دانش بنیان و نوآور استان به مرور در حال شکل دادن ساختار جدیدی  برای ایجاد ارزش افزوده هستند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان اینکه زمان گذار از اقتصاد نفتی و منبع محور به اقتصاد دانش بنیان  فرا رسیده است افزود:  این ساختار با نقش آفرینی بیش از ۳۷۰۰ شرکت دانش بنیان  صورت گرفته است به طوری که این شرکت‌ها با درآمد ۶۰ هزار میلیارد تومانی در سال گذشته که همواره درحال افزایش است، نقش خود را در اقتصاد کشور پررنگ تر می سازند.

بازدید از دو شرکت فناور

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در نخستین بخش سفر خود به استان کرمانشاه از دستاوردهای شرکت پارت خودرو بیستون مستقر در شهرک صنعتی بیستون دیدن کرد.

این شرکت با بهره مندی از فناوری تکنولوژی فاین بلنکینگ (سوراخکاری دقیق) بخشی از نیاز کشور به تجهیزات خودرویی را تامین می کند.

ستاری همچنین در بخش دیگری از این سفر، با حضور در شهرک صنعتی فرامان، از شرکت سفیران فاطر صنعت طاها تولیدکننده تجهیزات انتقال نیرو و صنایع مفتولی دیدن کرد.ِ

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین با فعالان شتابدهنده تیک گفت و گو کرد و با دستاوردهای آنان آشنا شد.

در این شتابدهنده 210 ایده شکل گرفته و بیش از 400 مشاوره ارائه شده است. تیک با برگزاری سومین دوره شتابدهی تا کنون 40 استارتاپ را مستقر و هدایت کرده است تا تعدادی از این استارتاپ ها در بازار اقتصاد دانش بنیان ارزش افزوده ایجاد کنند.

افتتاح فاز نخست مرکز نوآوری کرمانشاه

با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و استاندار کرمانشاه، فاز نخست مرکز نوآوری پارک علم و فناوری کرمانشاه افتتاح شد.

فاز نخست مرکز نوآوری در 1800 متر مربع احداث شده است و در حاضر 5 کارگاه فناور، خدمات و محصولات خود را در این فاز تولید و به مرحله تجاری سازی می رسانند.

همچنین معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از فرآیند ساخت پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی در استان کرمانشاه بازدید کرد. پارک علم و فناوری کرمانشاه زیر مجموعه جهاد دانشگاهی است.

دیدار با نماینده ولی فقیه در کرمانشاه

دیدار با نماینده ولی فقیه از دیگر برنامه های سفر معاون علمی و فناوری به استان کرمانشاه بود که در این دیدار طرفین با اشاره به ظرفیت ها و مشکلات استان به گفت و گو پرداختند.

آیت الله علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه در این دیدار با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت های بالقوه استانی در مسیر حل مشکلات کشور، راهکار بهره مندی بهینه از این ظرفیت ها را اشراف مناسب و مدیریت مطلوب دانست.

ستاری نیز با اشاره به حرکت چرخ های اقتصاد کشور به دست جوانان خلاق و کارآفرین، از دستاوردهای آنان در حوزه های گوناگون فناوری و ایجاد ارزش افزوده توسط شرکت های استارتاپی، نوآور و دانش بنیان گفت.