با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ شش پلتفرم فناوری به منظور ارئه خدمات ساخت و تولید در مقیاس نانو  از سوی مرکز صنعتی سازی نانو فناوری کاربردی(ICAN) به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، مرکز صنعتی سازی نانو فناوری کاربردی (ICAN)، به‌عنوان یک مرکز ساخت و تولید در مقیاس نانو، در دو زمینه فعالیت خود که شامل ارائه خدمات ساخت و تولید با استفاده از تجهیزات مستقر در این مرکز، و نیز همکاری فناورانه در قالب پایان نامه و فرصت صنعتی باقابلیت ارائه موضوع از جانب شرکت یا ICAN، آماده همکاری با شرکت های دانش‌بنیان مشتاق و فعال است.

این مرکز در فاز نخست، به منظور گسترش خدمات خود و افزایش تعامل و همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان، درصدد برآمد تا شرایط ویژه‌ای برای استفاده و بهره‌برداری شرکت‌های دانش‌بنیان از تجهیزات ساخت و تولید در مقیاس نانو را پیشنهاد دهد.

خدمات مذکور در قالب 6 زیر ساخت فناوری همچون" نانو الیاف، نانو کامپوزیت پلیمری، نانو پوشش‌های سخت، پلاسمای سرد و نانو کویتاسیون و در نهایت نانو مواد" به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌شود. 

دستگاه‌های ساخت و تولید در مقیاس آزمایشگاهی، نیمه‌صنعتی و صنعتی در قالب شش زیرساخت فناوری (Platform Technology) دسته‌بندی‌شده‌اند.

بر اساس این گزارش؛ مرکز صنعتی سازی نانو فناوری کاربردی (ICAN) به شرکت‌های دانش‌بنیان تخفیفات 10 الی 30 درصدی بر اساس نوع شرکت و حجم خدمات دریافتی ارائه می‌دهد.

لازم به ذکر است؛ شرکت‌های دانش‌بنیان برای استفاده از خدمات ویژه می‌توانند درخواست خود را در سامانه Bizservices.ir تحت عنوان " خدمات مرکز صنعتی سازی نانو فناوری کاربردی" ثبت کنند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس " Icanano.ir " مراجعه کنند.

همچنین شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند به منظور مشاهده  لیست خدمات ساخت و تولید ارائه‌شده در مرکز صنعتی‌سازی نانوفناوری کاربردی (ICAN) می‌توانند به آدرس سایت daneshbonyan.ir مراجعه کنند.