قطعاً جای توسعه و انتقال فناوری در پارک‌های علم‌وفناوری است، به این منظور که می‌تواند پل ارتباطی کارسازی میان دانشگاهیان و صنعت به شمار آید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، پارک‌های علم و فناوری پل ارتباطی کارساز و ارزشمندی میان دانشگاه و صنعت بوده‌ و است،  به این منظور که فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در این پارک‌ها ایده‌های خودشان را به محصول تبدیل می‌کنند و پارک‌ها با ارائه تسهیلات و امکاناتی که در اختیارشان می‌گذارد بستری فراهم می‌کند تا افراد بتوانند محصولات تولیدی خود را به جامعه معرفی کنند، که البته دولت‌ها همواره در همه جای دنیا این ریسک رو متقبل می‌شوند.

علی ‌‌فتی رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان و کارشناس ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی؛  بابیان اینکه در پارک علم و فناوری اولویت اصلی ما دریا است اظهار کرد: در این پارک، اولویت اصلی ما دریا است، دریا مزیت ما است و این مقوله‌ای است که ما آن را ثابت کرده‌ایم.

وی ادامه داد: از شرکت‌های مختلفی از پارک که خوشبختانه همگی در توسعه فناوری‌های دریا موفق بوده‌اند میتوان به توسعه کشت جلبک پرورش خرچنگ به منظور صادرات و  استخراج داروهای مختلف از جلبک و مواد دریایی و نیز ساخت صابون‌هایی که اساس آن‌ها محصولات دریایی مانند جلبک و یا این‌ها هستند اشاره کرد.

فتی بابیان اینکه که پارک نگاه ویژه‌ای به حوزه دریا دارد اظهار کرد: در پارک به هر شرکت، مجموعه یا هرکسی با یک ایده جدید در حوزه دریایی باشد، خارج از برنامه‌های پارک، حمایت ویژه‌ای از آن انجام می‌دهیم و حاضر هستیم تسهیلات ویژه‌ و بیشتری در اختیارش قرار دهیم،  که بتواند برنامه خودش را جلو ببرد. که البته به‌طور خاص جزایر برای ما خیلی مهم است مثل جزیره هرمز که منطقه بکری هست و موقعیت خیلی خوبی دارد. ازاین‌رو در جزایر مختلف ما خیلی راغب به این کار هستیم.