یکی از کارکنان سابق شرکت فناوری تسلا اتهاماتی بی سابقه را به الون ماسک مدیرعامل این شرکت وارد آورده و تصریح کرده که وی از گوشی های هوشمند کارمندانش جاسوسی می‌کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،  به نقل از وی تری، این کارمند سابق به اعضای کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا گفته که الون ماسک از فعالیت های تجاری و حرفه ای یک گروه بزرگ مواد مخدر مکزیکی در داخل یکی از کارخانه های تسلا مطلع بوده، اما برای جلوگیری از این اقدامت غیرقانونی و مخرب هیچ کاری نکرده و آنها را نادیده گرفته است.

این کارمند سابق که کارل هانسن نام دارد افزوده که مدیران ارشد تسلا روترهای ویژه ای را در کارخانه گیگافاکتوری که به طور مشترک توسط تسلا و پاناسونیک تاسیس شده بود، نصب کرده اند تا داده های ذخیره شده کارمندان خود در تلفن های همراه را سرقت کنند و بتوانند مکالمات آنها را استراق سمع کنند.

تسلا علاوه بر نصب تجهیزات استراق سمع، به هشدارهای اداره مبارزه با مواد مخدر ایالات متحده در مورد اقدامات یک کارمند خود که از طرف یک باند مواد مخدر مکزیکی مامور فروش این مواد در کارخانه یادشده بود، بی توجهی می کرد.

این شرکت همچنین سرمایه گذاران خود را از سرقت ۳۷ میلیون دلار کابل مسی و دیگر مواد خام در نیمه اول سال ۲۰۱۸ مطلع نکرده بود. هانسن بعد از طرح این موضوعات در داخل شرکت تسلا و اعتراض به این قانون شکنی ها اخراج شد. تسلا پیش از این ادعاهای یادشده را تکذیب کرده بود. اما قرار است تحقیقات در این زمینه به طور مستقل ادامه یابد.