در کارگروه استاندارد ستاد توسعه هوایی و هوانوردی معاونت علمی با اعتقاد به اینکه ایجاد شرکت‌های دانش بنیان در صنعت هوایی می تواند قوای محرکه برای جذب ایده های جدید و ایجاد اشتغال موثر برای متخصصان، باشد، تلاش زیادی برای توسعه شرکت های دانش بنیان وجود دارد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، کارگروه استاندارد ستاد توسعه هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد توسعه صنایع و فناوری های دانش بنیان هوایی با حمایت از شرکت های فعال هوایی برای ترویج و توسعه صنعت هوایی تلاش می کند.

ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی با تلاش برای جلب مشارکت شرکت های دانش بنیان از یک سو و برگزاری دوره های آموزشی در زمینه مفاهیم استاندارد و همچنین تشکیل جلسات هم اندیشی و رای زنی با سازمان هواپیمایی کشوری برای تسهیل این موضوع تلاش های همه جانبه ای بکار برده است.

صنعت هوایی با سابقه طولانی در موضوع استاندارد و توجه فراوان به سلامت مسافر که به عنوان مصرف کننده اصلی از خدمات این صنعت است دارای حوزه وسیع و گسترده ای در امر مستندات و الزامات استاندارد است.

تنظیم تفاهم نامه های بین المللی متعدد و هم گرایی پیش تازان این صنعت با یکدیگر و ایجاد سازمان هواپیمایی جهانی (ICAO)  از جمله زیرساخت های حوزه استاندارد هوایی است . با این مقدمه می توان با قاطعیت بیان کرد که موضوع استاندارد های هوایی کامل و پیش تاز نسبت به سایر حوزه ها است. هرچه در این مقوله هماهنگی و آموزش و ترویج توسعه یابد اثرات مستقیم و غیر مستقیمی در سایر رشته های صنعتی کشور خواهد داشت.