وزیر ورزش و جوانان گفت: رویدادهای مهم ورزشی می تواند محلی برای تجلی حمایت از کالای ایرانی و تولیدکنندگان داخلی باشد. چنانچه کاروان اعزامی ایران به رقابت های آسیایی جاکارتا از تولیدات با کیفیت داخلی استفاده می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری به نقل از ستاد خبری جشنواره ملی، فرهنگی و هنری "ایران ساخت"، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در این حوزه با بهره گیری از سرمایه های اجتماعی می توان در فرهنگسازی و ترویج مصرف کالای ایرانی نقش آفرینی کرد اظهار کرد: بهره گیری از ظرفیت های حوزه ورزش برای تبلیغ کالای ایرانی یکی از اقدامات مد نظر این وزارتخانه برای حمایت از کالای ایرانی است. برای تحقق این امر نیز تمامی حوزه های ورزشی استفاده از تولیدات داخلی را به عنوان یک اولویت در نظر گرفته اند. چنانچه شاهد هستیم کاروان اعزامی ایران به رقابت های آسیایی جاکارتا از تولیدات با کیفیت داخلی استفاده می کنند. پس رویدادهای ورزشی می تواند محلی برای تجلی حمایت از کالای ایرانی و تولیدکنندگان داخلی باشد.

سلطانی فر با بیان اینکه رونق اقتصاد ورزش در کشور تقویت اقتصاد کل کشور را به همراه دارد ادامه داد: از سوی دیگر استفاده چهره های ورزشی از کالاهای ایران ساخت می تواند به نوعی باعث ترغیب استفاده سایرین خصوصا علاقمندان به ورزش از این محصولات شود که به نوعی تبلیغ کالای ایرانی محسوب می شود. ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی مقابله با بسیاری از بحران ها در کشور را به دنبال دارد و تضمینی برای ایجاد شغل برای فرزندان است. پس باید سلیقه ها را کنار گذاشت و هماهنگ با هم در این مسیر قدم بگذاریم تا به زودی شاهد شکوفایی اقتصاد در کشورمان باشیم.

وزیر ورزش و جوانان همچنین عنوان کرد: البته در این مسیر تولیدکنندگان با بهره گیری از فناوری روز باید کالایی رقابتی و با کیفیت تولید کنند و در این زمینه حمایت شوند، اگر ورزشکاران در تمام باشگاه ها و امکان ورزشی از محصولات ایرانی استفاده کنند قطعا در بازار داخلی تغییراتی ایجاد می شود که این اقدام در وزارت ورزش در حال پیگیری است. در این زمینه نیز بخشنامه ای به تمامی حوزه های ورزشی از جمله فدراسیون ها و مدیران عامل باشگاه ها ابلاغ شده تا از ظرفیت ها هر چه بیشتر برای تحقق حمایت از کالای ایرانی استفاده شود.

به گفته وی، هر اقدامی برای پیشروی تا مرز خودکفایی اقتصادی و حمایت از اقتصاد داخلی شایسته تقدیر است و برگزاری رویدادی همچون جشنواره ملی فرهنگی، هنری "ایران ساخت" برای حمایت از تولیدات ایرانی و گام برداشتن در مسیر آشنایی مصرف کنندگان با مزایای استفاده از کالای باکیفیت ایرانی نیز خود اقدامی تاثیرگذار است.

دومین جشنواره ملی فرهنگی، هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده بازار و بخش دانش آموزی به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» در دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «ایران ساخت»، ۱۵ آبان ماه ۱۳۹۷ است.