پنجمین مدرسه تابستانه دانشجویی مغز و شناخت، ویژه دبیران و اعضای شورای مرکزی انجمن‌های علمی- دانشجویی با همکاری مشترک آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری از مغز و انجمن علوم اعصاب ایران و با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در این دوره مباحثی همچون علوم شناختی در ایران و جهان، پژوهش و اولویت های پژوهشی علوم شناختی،نقشه برداری از مغز، اصول آموزش و ترویج علوم شناختی، خلاقیت و کار آفرینی در این حوزه، توانبخشی شناختی، هوش مصنوعی، تیم  سازی و برنامه ریزی در انجمن های علمی، فلسفه ذهن به دانشجویان ارائه خواهد شد.

برگزاری دوره های آموزشی دانشجویی در حوزه های علوم شناختی براساس یادداشت تفاهم  میان  ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی و اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت خانه های بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم ، تحقیقات و فن آوری ها در خصوص حمایت از تشکیل و فعالیت انجمن های علمی- دانشجویی بین رشته ای مغز و شناخت، صورت می گیرد.

پنجمین مدرسه تابستانه دانشجویی مغز و شناخت به مدت شش روز  از دهم شهریور ماه جاری آغاز می شود. 

لازم به ذکر است نخستین مجمع عمومی اتحادیه انجمن ها ی  علمی – دانشجویی  روز سیزدهم شهریور همزمان با برگزاری پنجمین مدرسه تابستانه دانشجویی نیز تشکیل خواهد شد.