محققان ناسا در مرکز فضایی گدارد می گویند یک گام به پاسخ به سوال قدیمی خود در مورد امکان یافتن آب در سیاره مشتری نزدیک تر شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،  به نقل از وی تری، این محققان با بررسی تصاویر تلسکوپ های زمینی که با استفاده از تشعشعات حساس گرمایی تقویت شده اند، به این نتیجه رسیده اند که ممکن است در اتمسفر سیاره مشتری مقدار قابل ملاحظه ای آب وجود داشته باشد.

تصاویر یادشده با نفوذ به عمق جو غبارآلود سیاره مشتری تهیه شده اند و ثابت می کنند که میزان اکسیژن موجود در سیاره مشتری ۲ تا ۹ برابر خورشید است. البته در جو این سیاره مقدار قابل توجهی گاز مونوکسید کربن هم وجود دارد.

البته یافتن پاسخ قطعی به این سوال که آیا در سیاره مشتری آب وجود دارد یا خیر، مستلزم تهیه تصاویر دقیق تری از عمق این سیاره و نفوذ به زیر ابرهای فشرده ای است که سطح سیاره مذکور را دربر گرفته اند که این مساله تا به حال برای دانشمندان ممکن نشده است.

امید می رود فناوری جدید اسپکتروسکوپی به دانشمندان کمک کند تا بتوانند به عمق جو سیاره مشتری نفوذ کنند و داده های بیشتری در مورد گازها و ترکیبات شیمیایی موجود در آن کشف کنند.